Manglende internet i COMAND på den nye e-model (W213)
: 25. mar 2017, 21:23
Jeg fik i december 2016 min nye E220d leveret. Jeg havde tilkøbt COMAND online for bl.a. at kunne anvende internet, hotspot og internetradio.
Det virkede imidlertidigt ikke da jeg fik den leveret og kontaktede Mercedes. De svarede, at det ville fungere i 1. kvartal 2017. Jeg har et par gange mere haft kontakt til Mercedes, da det stadig ikke virker. Jeg har samtidigt fået indsigt i et internt memo fra Mercedes. Sagen er:
- Mercedes skal bruge Vodafone, men Vodafone har ikke en roamingaftale i Danmark og Sverige
- Derfor virker internet ikke i biler købt i Danmark og Sverige (og for de biler i øvrigt ikke i nogen andre lande heller)
- Mercedes bekræfter, at de har solgt denne service samt de har reklameret for det (i brochurer, på deres hjemmeside - såvel i DK som internationalt, i manualen mv) i mange måneder efter, at det faktisk ikke virkede
- Mercedes bekræfter også, at fejlen udelukkende er deres egen interne håndtering
- Mercedes kontakter ikke aktivt de berørte ejere, men håndterer udelukkende dette baseret på kundeklager
Jeg har formelt rettet henvendelse til Mercedes vedr. dette og også stillet krav om kompensation, idet de åbentlyst ikke har leveret, hvad de har solgt og modtaget betaling for. I deres interne memo er de klar over det er en konsekvens, idet købsloven er brudt. Jeg har efter flere ugers venten ikke fået et svar.
Er der andre, som har samme problem hjælper jeg gerne - en koordineret henvendelse til Mercedes vil også nok være mere slagkraftig. I mit tilfælde har det ikke virket i 4 måneder nu og Mercedes siger blot, at de arbejder på sagen. Min tiltro til deres prioritering er dog ret lav.
MVH
Anders Haarbo
Det virkede imidlertidigt ikke da jeg fik den leveret og kontaktede Mercedes. De svarede, at det ville fungere i 1. kvartal 2017. Jeg har et par gange mere haft kontakt til Mercedes, da det stadig ikke virker. Jeg har samtidigt fået indsigt i et internt memo fra Mercedes. Sagen er:
- Mercedes skal bruge Vodafone, men Vodafone har ikke en roamingaftale i Danmark og Sverige
- Derfor virker internet ikke i biler købt i Danmark og Sverige (og for de biler i øvrigt ikke i nogen andre lande heller)
- Mercedes bekræfter, at de har solgt denne service samt de har reklameret for det (i brochurer, på deres hjemmeside - såvel i DK som internationalt, i manualen mv) i mange måneder efter, at det faktisk ikke virkede
- Mercedes bekræfter også, at fejlen udelukkende er deres egen interne håndtering
- Mercedes kontakter ikke aktivt de berørte ejere, men håndterer udelukkende dette baseret på kundeklager
Jeg har formelt rettet henvendelse til Mercedes vedr. dette og også stillet krav om kompensation, idet de åbentlyst ikke har leveret, hvad de har solgt og modtaget betaling for. I deres interne memo er de klar over det er en konsekvens, idet købsloven er brudt. Jeg har efter flere ugers venten ikke fået et svar.
Er der andre, som har samme problem hjælper jeg gerne - en koordineret henvendelse til Mercedes vil også nok være mere slagkraftig. I mit tilfælde har det ikke virket i 4 måneder nu og Mercedes siger blot, at de arbejder på sagen. Min tiltro til deres prioritering er dog ret lav.
MVH
Anders Haarbo