kobling

Alt vedrørende teknik
Besvar
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

kobling

Indlæg af eclips »

hej jeg har en W203 c240 , manuel gear , 2003 kørt 175 000, virkelig super velholdt ,
et lille ireterende problem , så nu prøver jeg her om der er en løsning ,
koblingen virker meget normal i tilkoblingspunkt en lille tredjedel oppe fra bund og den glider ikke ,,,,
men !!!! når jeg sætter i gang og skifter fra 1 gear til 2 gear er det vigtigt at træde pedalen helt i bund ,
ellers kan den godt gnave lidt i gearhjul , hvis jeg så pumper et par gange med pedalen inden jeg sætter den i
1 gear skifter den faktisk bedre ,,,
obs, jeg har skiftet gearolie ,,,, og jeg har også udluftet koblings væske ,
kan det måske være master cylinderen ved koblingspedalen som er slidt ??????
med hilsen allan
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: kobling

Indlæg af jensen »

Nu skriver du at den er udluftet men de fleste hælder væske på beholderen og pumper samtidig med at der er en som løsner og spænder udluftningsskrue men det bedste resultat opnår du ved at lufte den ud fra bunden evt en smørekande med br.væske og så pumpe op i beholderen. hvis du er alene kan du klare det med en slange på 1 til 2 meter som passer på udluftningsskruen og så over på en kaliber så skal du løsne begge udluftningsskruer dernæst sætter du dig ind i bilen og pumper forsigtigt på bremsen det plejer at give et godt resultat
eclips
Indlæg: 69
Tilmeldt: 23. sep 2015, 18:25

Re: kobling

Indlæg af eclips »

tak for tipset Jensen ,,,,, jeg besøgte Mercedes Århus for nogle måneder siden , og omtalte mit problem , der fik jeg et foreslag om at udlufte koblingen
med omtalte smørekande ved at trykke væske op nedefra ved koblingshuset , så det er prøvet men jeg garanterer jo ikke for at jeg har fået gjort
det rigtigt ,, der skal vel bare en lille luft boble til for at det driller ,,,, det var faktisk derfor jeg omtalte om mastercylinderen kunne være
problemet , er der andre som har haft de sammen problemer ,,, hilsen allan
flychr
Indlæg: 205
Tilmeldt: 17. nov 2015, 21:19
Geografisk sted: Solrød Strand

Re: kobling

Indlæg af flychr »

hej
som Jensen skriver er det mega vigtig med udluftning! og lidt svært Havde en 300D 124 87 med manuel gear og der var det også et problem at udlufte kobling. mener jeg endte med en "stor" sprøjte og trykkede baglæns i systemet. Husker at der var meget lidt plads ved luftskrue ved gear kassen!
Chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Mariusboos
Indlæg: 8
Tilmeldt: 18. mar 2020, 23:33

Re: kobling

Indlæg af Mariusboos »

jeg har sammen fejl vad kan det være
Besvar