Søger Hjælp.. R129 SL 500 Problemer.

Alt vedrørende teknik
Besvar
Johnvwcab@gmail.com
Indlæg: 1
Tilmeldt: 24. maj 2016, 15:17

Søger Hjælp.. R129 SL 500 Problemer.

Indlæg af Johnvwcab@gmail.com »

Hej Alle i Dette Forum.
Sidste år købte jeg en sl 500. Den har stået på lager indtil igår..!
Da jeg hentede den, manglede den strøm. Og jeg startede den med starts akkumulator. Hvorefter jeg kørte hjem.
Da jeg bakker op i gårdspladsen, går bilen i stå. Og jeg kan ikke starte den igen. Jeg venter en time, samtidig sætter jeg ladeapparat på.
Nu kommer så problemerne.! Efter en del gang start, sætter den ud. Og den går kun på 4 cyl. Jeg skifter tændrør, og afmonter strømfordelerdæksler. Der var meget ir på kontaktfladerne. Jeg renser disse. Og nu starter den på alle 8 cyl. Men den lyser i ABS lampen, og den kører med forhøjet omdr. Ca. 1300 i tomgang. Min kaleche vil ikke åbne. Og vacummeteret i combi instrument, virker ikke...

Er der nogen herinde som har en ide om hvad der er gået galt..! Og hvad jeg i anbefaler at jeg skal gøre..?

Har prøvet at afmonter stålkabel. Men ved ikke hvordan jeg fejl udlæser den..!

Hilsen John
MB-Freak
Indlæg: 135
Tilmeldt: 29. okt 2009, 20:56
Geografisk sted: Hedensted

Re: Søger Hjælp.. R129 SL 500 Problemer.

Indlæg af MB-Freak »

Hejsa

Ja det er jo rigtig ærgeligt med alle de små fejl nu hvor bilen er kommet hjem og man egentlig bare skulle til at nyde den i det gode forårsvejr. :-)

Nå men gad vide om det ikke kan være det her her kendte overspændingsrelæ som også næsten altid fejlede på w124 modellerne.
Det var notorisk kendt for at melde alle mulige fejl og få lamper til at lyse på forkerte tidspunkter.

Det er nemt at kende da der sidder 2 sikringer i toppen af dette relæ..
Mit gæt vil være at det kan være der det stammer fra..
Det sidder nok gemt under noget af afdækningen under forruden.

Håber at dette kan hjælpe dig videre..

Mvh MB-freak
Besvar