ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Alt vedrørende teknik
Besvar
bergovich
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17. aug 2016, 19:50

ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af bergovich »

hej med jer :)
jeg er ejer af en E klasse 212 250 t bm fra 2011 som har gået 336.000
jeg fik ødelagt min motor af et værksted som skulle renovere motoren.
efter et lang torvtræk fik jeg deres forsikring til at erstatte skaden/motoren.
de ville hente en brugt motor fra tyskland.
de hentede en motor fra 2015 der havde gået 33.000
efter 3 uger var bilen klar til afhentning.

der 2 ting jeg undre mig over.

1.når jeg kold starter kommer der en rasle lyd ( meget voldsom)
når motor er varm og man starter igen, er lyden væk.
den kommer dog igen ved ml accelerationer

2. jeg føler ikke at bilen er så hurtig mere.
den skulle ha 204 hk standard, men ved motor er ens i model 220 og 250, men 220 har kun 170 hk.
hvordan får de 34 hk ud af samme motor..
kan de ha "glemt" noget softvare?

jeg har fået en skærm kopi fra ordre seddel på den motor de har sat i der står 220 cdi 170 ps.

er der nogle som kan gøre mig lidt klogere?
med venlig hilsen

Daniel
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af BWJ »

Rasleriet skyldes slidt kæde eller kædestyr, skal ordnes straks hvis du ikke vil smadre motor.
ZOOM ZOOM.
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af HN9200 »

En motor med 33.000 km burde ikke have de mislyde du beskriver. Men det du beskriver lyder som en kæde der har strukket sig eller en strammer der er defekt. Du har fået ilagt en 220 CDI med 170 HK. Motoren er ikke helt den samme som i 250 ergo mangler du moment og heste ift din gamle motor. Jeg vil tage kontakt til FDM er du ikke medlem så meld dig ind. Du står med flere problemer

1. Du har ikke fået ilagt en motor tilsvarende den der skulle erstattes. Er kilometertallet korrekt ville jeg overveje at lade det ligge. (På trods af du mister 35 HK )

2. Motoren har en fejl - den skal udbedres, du har 2 års reklamation på udskiftningen.

Men få FDM til at vurderer sagen - de ved hvad de laver.

Mvh
Henrik
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af tømreren »

FDM engagerer sig ikke i en sag, i tilfældet af man melder sig ind, EFTER reparationen er udført....

I en sag som ovenstående, skal man anlægge civilt søgsmål, hvis ikke man er medlem af FDM.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Alex B J
Indlæg: 1983
Tilmeldt: 18. jan 2015, 18:47
Geografisk sted: Næstved

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af Alex B J »

Fordi kæden rasler,er det jo ikke ensbetydende med at dit værksted er blevet snydt i handlen med den motor,ting kan fejle
Jeg forstår bare ikke at du har fået monteret en maskine med lavere effekt
Er det en hemmelighed hvem som har udført din motorrep?
w211 sedan e280cdi v6 2007 avantgarde
Opgraderet med sportspakke og 19 amg/eftermonteret memorypakke,dynamisk førersæde,amg e55 bremser,h/k logic7,originalt canbus fyr,solgardin,distronic,Airmatic
Kommende retrofits: dynamisk passæde
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af HN9200 »

tømreren skrev:FDM engagerer sig ikke i en sag, i tilfældet af man melder sig ind, EFTER reparationen er udført....

I en sag som ovenstående, skal man anlægge civilt søgsmål, hvis ikke man er medlem af FDM.
Det er ikke rigtigt hvad du siger.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af tømreren »

HN9200 skrev:
tømreren skrev:FDM engagerer sig ikke i en sag, i tilfældet af man melder sig ind, EFTER reparationen er udført....

I en sag som ovenstående, skal man anlægge civilt søgsmål, hvis ikke man er medlem af FDM.
Det er ikke rigtigt hvad du siger.
Jo, det er det.

For det var beskeden fra FDM, da jeg havde problemer med en gearkasse reparation for et par år siden og derfor tog kontakt til FDM uden at være medlem.

Det er muligt de har ændret praksis sidenhen. I så fald beklager jeg min fejlinformation.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af ThomasDK »

Min lillebror stod med en biltvist på et tidspunkt. og FDM ville ikke hjælpe.
De mente ikke det kunne betale sig, da de kendte modparten som en grov bilhandler med mange sager bag sig.

Så opdagede han så at han havde retshjælp på forsikringen, og det ringede han lige på mht om de kunne hjælpe ham.
Der var lige noget de kunne klare, en advokat udbad sig alle mails og dokumentation, og bad ham kun passivt at følge sagen og henvise til advokaten.
Efter hidsige mails frem og tilbage, med trusler, lyn ild og DAF (der var ligeglade), så krøb forhandleren til et forlig lige inden den gik i retten.

Det var en bil som ikke var både havde defekter, samt ikke udstyret iflg det som var aftalt i købsaftalen på skrift. Den havde simpelthen mangler, og forhandleren ville ikke lade handlen gå tilbage. Men have havde åbenlyst snydt.
Som advokaten sagde, forhandleren bestemmer selv hvornår han taber. Og det gjorde han. Det kostede min bror km takst for de km han havde kørt i bilen, ellers var det 1:1. Behøver jeg sige at min bror ikke længere er medlem af FDM.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
HN9200
Indlæg: 93
Tilmeldt: 3. jan 2016, 09:29

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af HN9200 »

tømreren skrev:
HN9200 skrev:
tømreren skrev:FDM engagerer sig ikke i en sag, i tilfældet af man melder sig ind, EFTER reparationen er udført....

I en sag som ovenstående, skal man anlægge civilt søgsmål, hvis ikke man er medlem af FDM.
Det er ikke rigtigt hvad du siger.
Jo, det er det.

For det var beskeden fra FDM, da jeg havde problemer med en gearkasse reparation for et par år siden og derfor tog kontakt til FDM uden at være medlem.

Det er muligt de har ændret praksis sidenhen. I så fald beklager jeg min fejlinformation.
Det er helt ok
bergovich
Indlæg: 10
Tilmeldt: 17. aug 2016, 19:50

Re: ny motor i 212 e klasse 250 t bm

Indlæg af bergovich »

Alex B J skrev:Fordi kæden rasler,er det jo ikke ensbetydende med at dit værksted er blevet snydt i handlen med den motor,ting kan fejle
Jeg forstår bare ikke at du har fået monteret en maskine med lavere effekt
Er det en hemmelighed hvem som har udført din motorrep?
bestemt ikke.
stjerne auto i hvidovre/avedøre.
Besvar