blueefficiency eller ikke?

Alt vedrørende teknik
Besvar
mpeg69

blueefficiency eller ikke?

Indlæg af mpeg69 »

Hej Alle,

Jeg er ved at købe en Mercedes C180 K 1,6 uden blueefficiency, men jeg er meget i tvivl om hvad det egentligt er.
Jeg kan se at både den med og den uden har 156HK og 230Nm - men den med kører en liiiiiile smule længere på literen.

På forhånd tak.

Mvh.
Morten
SHC

Re: blueefficiency eller ikke?

Indlæg af SHC »

mpeg69 skrev:Hej Alle,

Jeg er ved at købe en Mercedes C180 K 1,6 uden blueefficiency, men jeg er meget i tvivl om hvad det egentligt er.
Jeg kan se at både den med og den uden har 156HK og 230Nm - men den med kører en liiiiiile smule længere på literen.

På forhånd tak.

Mvh.
Morten
Her kan du se hvad MB mener med Blueefficiency:
http://www.mercedes-benz.dk/content/den ... iency.html

Hvad det lige vil sige for den model/årgang du ser på, ved jeg ikke. Der må du spørge forhandleren.
Hilsen Steen
mpeg69

Indlæg af mpeg69 »

Hej igen,

Som jeg læser det, så er BlueEfficiency relateret til frontrude, støjdæmpning m.v. og IKKE til ændringer i motoren.. kan nogen bekræfte det?

Den bil jeg er i forhandling om er en C180 1.6 - Er der nogen der ved om alle 1.6 motorerne er CGI motorer? .. eller refererer det også "bare" til BlueEfficiency?

.. det jeg mener er, findes der to modeller af 1.6 liters motoren :-)

På forhånd tak.

/Morten
Lars-J

Indlæg af Lars-J »

Hvor gammel er bilen? de første 4 cylinderede w204 i benzin, kom med kompressor, og var ikke blueefficiensy, og er går på papiret noget kortere pr.liter, hvilket også betyder at grøn ejerafgift er højere.
W212 E250 CGI, årg.2010.
Besvar