Slukker i bag gear

Alt vedrørende teknik
Besvar
Ivan_75
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. dec 2016, 16:48

Slukker i bag gear

Indlæg af Ivan_75 »

Hej er kørt ned til Gardasøen til 30 gr. Varme med 1800 kg campingvogn på. Har prøvet et par gange nu her hvor det er varmt. At bilen slukker når den har bakket 5 til 7m og jeg trader bremsepedal i bund. Er det varmen eller er der en ventil der er træt i gearkassen.

Bilen er en 211 fra 2007 220cdi med 5 trins autogear
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af jensen »

Kan være den trænger til en egr ventil
Ivan_75
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. dec 2016, 16:48

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af Ivan_75 »

Den er skiftet for et halv år siden. Det føles mere som om den ikke kan koble ud når man bremser og så går den ud dda den ikke kan trække
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af BWJ »

Ivan_75 skrev:Den er skiftet for et halv år siden. Det føles mere som om den ikke kan koble ud når man bremser og så går den ud dda den ikke kan trække
Hvis din gearvælger står i "C" så prøv at sætte den i "S".
"S" er iøvrigt også bedste indstilling med CV bagpå
ZOOM ZOOM.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af ThomasDK »

Sker det kun med varm gearkasse lige efter et langt anstrengende slæb, eller hvad når den har kølet af. Det kan muligvis være varmen.
Har hørt om flere der køber gearolie kølere til netop camping folkets biler, fordi en automatgearkasse der slæber kan også godt blive ret alvorligt varm.
Min synsmand her i Sverige spurgte en gang om jeg kørte med campingvogn, og det gjorde jeg ikke. Han spurgte fordi han så at mange monterede oliekølere, det var ikke ualmindeligt i Sverige, så han ville tippe mig nu han så jeg ikke havde.
http://www.bos.dk/oliekoelere/
Senest rettet af ThomasDK 1. aug 2017, 16:48, rettet i alt 1 gang.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Brugeravatar
Prkdelta
Indlæg: 165
Tilmeldt: 13. feb 2016, 09:04
Geografisk sted: Herning

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af Prkdelta »

BWJ skrev:
Ivan_75 skrev:Den er skiftet for et halv år siden. Det føles mere som om den ikke kan koble ud når man bremser og så går den ud dda den ikke kan trække
Hvis din gearvælger står i "C" så prøv at sætte den i "S".
"S" er iøvrigt også bedste indstilling med CV bagpå
hej BWJ
kan du uddybe hvorfor det er bedst med gearvælger i S.... :?: jeg køre nemlig med den i C, da jeg tænker den skifter noget blødere i C :?: :?: :mrgreen: :roll:
Venlig Hilsen
Preben Kihlgast
MB E220D [S213] 2018
MB E280 CDI [W211] 2008 avantgarde
MB 240 TD [W123] 1979 750000+ km.
Peter BJ
Indlæg: 208
Tilmeldt: 16. maj 2011, 21:24
Kontakt:

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af Peter BJ »

Prkdelta skrev:
BWJ skrev:
Ivan_75 skrev:Den er skiftet for et halv år siden. Det føles mere som om den ikke kan koble ud når man bremser og så går den ud dda den ikke kan trække
Hvis din gearvælger står i "C" så prøv at sætte den i "S".
"S" er iøvrigt også bedste indstilling med CV bagpå
hej BWJ
kan du uddybe hvorfor det er bedst med gearvælger i S.... :?: jeg køre nemlig med den i C, da jeg tænker den skifter noget blødere i C :?: :?: :mrgreen: :roll:
Jeg ved ikke med 5-trins, men i 7-trins, starter bilen i 2. gear når den er i C, men i 1. gear i S. Med cv på, må det være lettere for gearkasse/motor, at starte vogntoget i 1. gear.
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af BWJ »

Prkdelta skrev:
BWJ skrev:
Ivan_75 skrev:Den er skiftet for et halv år siden. Det føles mere som om den ikke kan koble ud når man bremser og så går den ud dda den ikke kan trække
Hvis din gearvælger står i "C" så prøv at sætte den i "S".
"S" er iøvrigt også bedste indstilling med CV bagpå
hej BWJ
kan du uddybe hvorfor det er bedst med gearvælger i S.... :?: jeg køre nemlig med den i C, da jeg tænker den skifter noget blødere i C :?: :?: :mrgreen: :roll:
Som Peter BJ også skriver er gearing lavere både i "D" og i "R" , dvs, ingen sejtræk og større køling af gearkasse.
ZOOM ZOOM.
Ivan_75
Indlæg: 53
Tilmeldt: 29. dec 2016, 16:48

Re: Slukker i bag gear

Indlæg af Ivan_75 »

Det er både kold og varm den har gjort det. Men har kørt i C hele turen og har ikke oplevet det siden. Men vil prøve at køre i S næste gang.
Besvar