Ujævn kørsel

Alt vedrørende teknik
Besvar
andersholst
Geografisk sted: Brønderslev

Ujævn kørsel

Indlæg af andersholst »

Hej
Jeg har en s204 200cdi fra 2013 som lige har rundet 150.000km, den har lige fået stort service og fordi den var begyndt at hakke lidt i det og kørte lidt ujævnt fik den skyllet gearkassen og nyt olie og oliefilter på gearkasse. Mekanikeren sagde den skulle køre lidt før man kunne regne med hakkeriet var væk,og det vil jeg gerne tillade mig at spørge om, om det kan være rigtigt her på forum, jeg syntes faktisk det er blevet værrer end det var før, og den har også et problem med at den ligesom holder lidt igen når man kører med en jævn hastighed ud af vejen og det var der også før. Jeg håber der er nogle her som har et godt bud inden jeg må tilbage til mekanikeren. Vh Anders
MB S204, 200 CDI Avantgarde 2013
Bent

Re: Ujævn kørsel

Indlæg af Bent »

Jeg har desværre ikke nogen ide til hvad fejlen kan være, men jeg har selv et lille problem med min automatgear - 7 trin og gået 140.000 km. Jeg har også fået olien skiftet og skyllet på gearkassen, og det har hjulpet en del. Men det mest mærkelig/glædelig er, at temperaturen på gearkassen - selv på en tur med campingvogn til sydtyskland, - er faldet mærkbart. Jeg kan konstater dette, ved at lægge hånden på kardantunnel mellem sæde og armlæn, da er temperaturen faldet meget. MB som passer min bil og som har skiftet gearolien, oplyste sidste gang at de havde bestilt og brugt MB`s originale gearolie. Jeg har derfor fået den opfattelse, at der bliver brugt alle mulige typer af gearolie ved olieskift og det kan være årsagen til alle de små og store problemer vi har, med disse MB-automatgearkasser.
andersholst

Indlæg af andersholst »

Jeg har ikke indtryk af at den bliver varm, de fleste gange problemet er der, er i kold tilstand men også nogle gange når den har været slukket i varm tilstand og man starter igen for at køre videre
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

andersholst skrev:Jeg har ikke indtryk af at den bliver varm, de fleste gange problemet er der, er i kold tilstand men også nogle gange når den har været slukket i varm tilstand og man starter igen for at køre videre
Når du starter den, og den bare står i "N" og tomgang, ryster den så også svagt nogle gange ?
ZOOM ZOOM.
andersholst

Indlæg af andersholst »

Nej det har jeg ikke bemærket
andersholst

Indlæg af andersholst »

Efter bilen har kørt et stykke tid med frisk gearolie ser det ud til det er i orden igen, som mekanikeren også havde sagt det ville blive, så jeg går ud fra at det var det som skulle til.
andersholst

Indlæg af andersholst »

Problemerne har fortsat men med lidt forandringer, efter gearskyld kørte bilen ok et stykke tid men begyndte at hakke mere og mere, især i kold tilstand og kom til sidst med en motorfejl som viste for lidt tryk til turbo, udlæst af mekaniker som ikke kunne finde nogen fejl(han troede der måske var en defekt slange til turbo) og han lagde nye grundinstillinger ind og bilen kørte fint igen. Nu er det så begyndt igen med hakkeriet, værst når den er kold, nogen gange også i varm tilstand men ikke altid, der er dage hvor det næsten er væk men den kan stadig også finde på at køre lidt ujævn når man prøver at holde en jævn hastighed på landevej. Får den godt med gas og accelerer hurtigt mærkes det faktiskt ikke og tomgangen er også jævn. Bilen har nu kørt 152000, er der mon nogen som har et bud på hvad der kan være galt.
Besvar