Hej,
Overvejer at anskaffe mig en W211 men er lidt i tvivl om hvilken motor jeg skal vælge.
Er der nogen der kender til evt. svagheder på disse motorer...? Hvad kan I anbefale...?
-Thomas
W211 - 320/280 - Række 6 eller V6..?
Re: W211 - 320/280 - Række 6 eller V6..?
Jeg har ikke prøvet prøvet forskellen men har hørt fra flere at V6 er mere moderne men også kræver meget mere vedligeholdelse, hvor række motoren er simpel og næsten uopslidelig, hvis ellers man bare overholder simple service samt indspektioner..
V6 motoren har tendens til at kræve timelange rep, af indsugnings systemet, turbo, og oliekøler som kan lække, udover dette har jeg ikke haft nogen sønderlige problemer..
V6 motoren har tendens til at kræve timelange rep, af indsugnings systemet, turbo, og oliekøler som kan lække, udover dette har jeg ikke haft nogen sønderlige problemer..
Re: W211 - 320/280 - Række 6 eller V6..?
Har kørt med begge - først en 320 R6 '03 og nu en 320 V6 '07.....har ikke oplevet problemer! V6 har ry for at have "noget" med indsugningsmanifolden der revner....R6 er jo en gammel næste uopslidelig motorkonstruktion - V6 er lidt mere hysterisk mht overholdelse af service - og den er lidt mere pakket i motorrummet = mere tid til rep.
V6 kører mindre pr liter (10-12) med R6 godt kan køre 18-20) og så får du jo typisk 7 trins gearkassen ved V6, hvor du har 5 trins ved R6...
V6 kører mindre pr liter (10-12) med R6 godt kan køre 18-20) og så får du jo typisk 7 trins gearkassen ved V6, hvor du har 5 trins ved R6...
IMHO
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Mvh
John
Solgt MB E320 CDI (R6) AVANTGARDE (2003) >600k km
MB E320 CDI (V6) AVANTGARDE (2007)
Re: W211 - 320/280 - Række 6 eller V6..?
Hmm, de begge kan gå i stykker sådan mere alvorligt.
V6eren køre bedst, men er dyrest at holde vedlige + den er kendt for defekt turbo, oliekølerpakninger, manifolde, olieskraberinge og plejllejer.
R6eren går lidt hårdere i motoren, men er også stærkere. EGR ventil og flækket stempler er det som den døjer mest med hvis du spørger mig.
Mange w211ere med V6 diesel, har allerede fået skiftet motor, pakninger og manifolde til nyere udgaver som ikke har de samme problemer.
Så det kan være en god ide at spørge ind til sælger på det område.
V6eren køre bedst, men er dyrest at holde vedlige + den er kendt for defekt turbo, oliekølerpakninger, manifolde, olieskraberinge og plejllejer.
R6eren går lidt hårdere i motoren, men er også stærkere. EGR ventil og flækket stempler er det som den døjer mest med hvis du spørger mig.
Mange w211ere med V6 diesel, har allerede fået skiftet motor, pakninger og manifolde til nyere udgaver som ikke har de samme problemer.
Så det kan være en god ide at spørge ind til sælger på det område.