S212 2014 sild på bagdæk

Alt vedrørende teknik
Besvar
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af Morten Bech »

Hej Forum,

Hvad er jeres erfaring med slid på bagdæk på en S212 ved alm. brug uden træk med trailer eller campingvogn. Det er en Advantgarde med 245/17 på original fælg og undervogn-

Jeg kører pt. på Michelin pilot sport 4 som jeg egentlig er meget glad for, men jeg syntes at bagdækkene bliver slidt hurtigt. Sættet på bilen her gået ca. 22tkm og fordæk ser fine ud, men bagdæk ser ud som om de er snart er modne til skift hvis man ikke vil køre til grænsen. Ydermere synes jeg at baghjulene er begyndt at lyde som et par slidte hjullejer på ru asfalt, det gjorde de også da jeg købte bilen. Men det forsvandt da jeg satte disse nye pilot sport 4 på. Da jeg fik bilen havde den Pilot Sport 3 på. Det kunne tyde på at kanten på de yderste lamelller på dækket har rejst sig lidt. Hvilket jeg er blevet fortalt kan give støj, men det er måske et sælger triks.

Sliddet er jævnt over bagdækkene, dæktrykket checket jævnligt og ingen donuts;-)
SLKkompressor
Indlæg: 1071
Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
Geografisk sted: Midtfyn

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af SLKkompressor »

Michelin har tendens til at synge = støje efter ca 10.000 km. brug. Køber aldrig andet end Continental. Prøv dem.
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af Morten Bech »

Før kørte jeg også kun på conti sommerdæk eller goodyear vinterdæk ;-) Men pilot sport 4 har kørt rigtig godt på bilen og fået gode anmeldelser.

Så hvis sliddet er normalt for dækket og bilen, så er spørgsmpålet om det er 2 nye sport 4 bagdæk eller 4 nye contact 6.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af tømreren »

Jeg har også forfærdelige erfaringer med dækmønsteret 'rejser sig' på 'Michelin' dæk, på min 'Vito'.

Problemet er helt væk efter jeg for nogle år siden gik over til 'Continental'.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
asej
Indlæg: 53
Tilmeldt: 12. mar 2016, 23:55
Geografisk sted: Nordsjælland

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af asej »

Sild på bagdæk...nej det har jeg aldrig oplevet. Måske kan fiskehandleren hjælpe? :mrgreen:
MB C220 CDI Avantgarde '11 (S204) Stc. Aut.
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af Morten Bech »

HeHe, så må jeg nok køre lidt mindre på havnen ;-)
pullman
Indlæg: 130
Tilmeldt: 18. mar 2016, 06:03

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af pullman »

Morten Bech skrev:Hej Forum,

Hvad er jeres erfaring med slid på bagdæk på en S212 ved alm. brug uden træk med trailer eller campingvogn. Det er en Advantgarde med 245/17 på original fælg og undervogn-

Jeg kører pt. på Michelin pilot sport 4 som jeg egentlig er meget glad for, men jeg syntes at bagdækkene bliver slidt hurtigt. Sættet på bilen her gået ca. 22tkm og fordæk ser fine ud, men bagdæk ser ud som om de er snart er modne til skift hvis man ikke vil køre til grænsen. Ydermere synes jeg at baghjulene er begyndt at lyde som et par slidte hjullejer på ru asfalt, det gjorde de også da jeg købte bilen. Men det forsvandt da jeg satte disse nye pilot sport 4 på. Da jeg fik bilen havde den Pilot Sport 3 på. Det kunne tyde på at kanten på de yderste lamelller på dækket har rejst sig lidt. Hvilket jeg er blevet fortalt kan give støj, men det er måske et sælger triks.

Sliddet er jævnt over bagdækkene, dæktrykket checket jævnligt og ingen donuts;-)

Nu er det jo trods alt en baghjultrækker så af denne årsag er det helt normalt at bagdæk bliver slidt anderledes end fordæk! hvis de blive slidt på kanten kan du med fordel købe vendbare dæk i stedet for dæk med inside outside.. vendbare dæk kan så holde det længere hvis fx bilen er sænket og har en anelse negativ camber osv...
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af Morten Bech »

Mange tak :-)

Mine bagdæks ''sild'' er dog ensartet over fladen, så nu skal jeg bare finde en løsning. Egentlig havde jeg overvejet at flytte dem foran og så skifte alle fire når de var modne, men skal lige have lavet en præcis måling af baghjulene før jeg går det.

Det er min første MB stc. og den vejer jo også lidt mere bag i og har kørt små 4tkm hvor der var fyldt godt op. Men alle mine andre MB'er har haft et jævnt slid på alle hjul, selv min gamle slc der er lidt ''løs'' med bagvognen. Derfor undrede det mig lidt at de blev slidt bag væsentlig hurtigere.
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af Morten Bech »

Mange tak :-)

Mine bagdæks ''sild'' er dog ensartet over fladen, så nu skal jeg bare finde en løsning. Egentlig havde jeg overvejet at flytte dem foran og så skifte alle fire når de var modne, men skal lige have lavet en præcis måling af baghjulene før jeg går det.

Det er min første MB stc. og den vejer jo også lidt mere bag i og har kørt små 4tkm hvor der var fyldt godt op. Men alle mine andre MB'er har haft et jævnt slid på alle hjul, selv min gamle slc der er lidt ''løs'' med bagvognen. Derfor undrede det mig lidt at de blev slidt bag væsentlig hurtigere.
ThomasDK
Indlæg: 239
Tilmeldt: 23. maj 2013, 18:36

Re: S212 2014 sild på bagdæk

Indlæg af ThomasDK »

Jeg har også været Conti frelst, og er det dog igen på vinterdækkene.
Men jeg jeg prøvede original monterede Bridgestone Potenza S001 der tilfældig sad som OM på mine AMG fælge. De er ret vrid stærke og holder super godt greb i svingene, regnvejr og acceptable i slid.
Bruges af flere luksus sportsmærker også.
Ingen syngen mht slid, og jeg nærmer mig også et skifte næste forsommer engang.
Billede
2015 E350 Bluetec AMG/ 4 Matic/ Airmatic/ Fyr/ HarmanKardon/ Nightpackage
2010 E350 CDI Avantgarde /Airmatic /HarmanKardon Logic 7®
1999 E300TD Elegance (rust modellen)
Besvar