Airbag lampe lyser..

Alt vedrørende teknik
Besvar
Peter Haunsoe
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. aug 2017, 19:20

Airbag lampe lyser..

Indlæg af Peter Haunsoe »

Hej Alle.

Jeg har en w eller s 212 stationcar, kan ikke finde ud af om den hedder det ene eller det andet.. :D

Jeg har idag skiftet sæde bund i føre siden, og der efter lyser airbag lampen og siger fejl i venstre side.
Synes ellers ikke jeg havde tænding på da jeg tog sædet fra og satte det til igen, men er ikke helt sikker. :evil:

Men skal der ikke være tænding på før den kan lave fejl, og er der en måde at slette fejlen uden tester?
og er det kun Mercedes der kan slette og slukke airbag lampen?

Håber der er en der vil hjælpe, med svar..

Peter Haunsø
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af jensen »

Batteriet skal kobles fra hvis du vil undgå fejl og ja det kræver en tester for at slette fejl
Peter Haunsoe
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. aug 2017, 19:20

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af Peter Haunsoe »

Hej Jensen

Tak for hurtigt svar....
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af tømreren »

Peter Haunsoe skrev:Jeg har en w eller s 212 stationcar, kan ikke finde ud af om den hedder det ene eller det andet.. :D
W = sedan
S = stationcar
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af SHC »

Peter Haunsoe skrev:Hej Jensen

Tak for hurtigt svar....
Hej Peter
Jeg skal også skifte sædebunden på min 212. Er der noget udover frakobling af batteri man skal være opmærksom på?
Hilsen Steen
Peter Haunsoe
Indlæg: 13
Tilmeldt: 11. aug 2017, 19:20

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af Peter Haunsoe »

Hej Sten.

Det var faktisk ret nemt uden de store problemer, dog er de yderste varme tråde i sæde varmen limet fast og de skal limes igen, der brugte jeg en spray lim, da det er det Mercedes bruger.
Det tog mig Ca. 3 timer og var ret nemt.
Jeg tog noget skumgummi og lagde under de 3 lange fjedre der er i bunden af sædet, bare for at støtte mere, ved ikke om der er brug for det.

Det skal siges det har hjulpet helt enormt på sædet...

Er der nogen der ved om det er nemt at sætte et luft sæde i???
tænker mere på hvor luften skal komme fra??

Peter
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af SHC »

Peter Haunsoe skrev:Hej Sten.

Det var faktisk ret nemt uden de store problemer, dog er de yderste varme tråde i sæde varmen limet fast og de skal limes igen, der brugte jeg en spray lim, da det er det Mercedes bruger.
Det tog mig Ca. 3 timer og var ret nemt.
Jeg tog noget skumgummi og lagde under de 3 lange fjedre der er i bunden af sædet, bare for at støtte mere, ved ikke om der er brug for det.

Det skal siges det har hjulpet helt enormt på sædet...

Er der nogen der ved om det er nemt at sætte et luft sæde i???
tænker mere på hvor luften skal komme fra??

Peter
Hej Peter

Takker! Jeg må hen til MB og købe en ny sædebund.

Hilsen Steen
adnan
Indlæg: 2
Tilmeldt: 18. okt 2022, 06:40

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af adnan »

Hej. Jeg har en mercedes w213 st car. Airbag lyser konstant. Jeg har taget batteri ud et par minutter men det virker ikke. Har været til Ecosteam værksted i glostrup men det tester viser ikke fejl. Værksted kan ikke kommer igennem fejl. Værksted siger at tester ikke få løve til at kommer igennem. Den bare viser airbag fejl. Han har slettet fejl mange gange men den kommer op igen lige med det samme. Uden præcise info, han ved ikke hvor ligger problem. Er der nogen som har tester derhjem og kan hjælpe eller kig på bilen og kommer op med en ide? Jeg bør i København og kan køre op til jer hvor som helst :)
Jolars
Indlæg: 293
Tilmeldt: 17. nov 2019, 16:46

Re: Airbag lampe lyser..

Indlæg af Jolars »

Hej adnan.

Giv Jtc I Greve et kald, han er ikke aut Mercedes, men laver KUN MB. Dygtige og til yderst rimelig pris.

Jolars
GLA 220d 4matic 2017
177 HK 350 Nm standard.
215 HK 420 Nm med let chipning fra Quantum files.
Besvar