Slup differentiale/kardan

Alt vedrørende teknik
Besvar
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Slup differentiale/kardan

Indlæg af SHC »

W212 200CDI:
Jeg havde bilen på lift forleden, og bemærkede at der var slup/slør, når jeg drejede kardanakslen helt henne ved differentialet - ikke så meget slør, men tydeligt.
Et der en der ved, hvor meget slør der normalt er - og om der overhovedet skal være noget?
Jeg kan ikke mærke noget når jeg kører.
Hilsen Steen
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Slup differentiale/kardan

Indlæg af tømreren »

Hvis du tænker på leddene på kardanakslen specifikt, så er svaret; intet.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Slup differentiale/kardan

Indlæg af SHC »

Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Slup differentiale/kardan

Indlæg af BWJ »

SHC skrev:Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?
110% normalt. :!:
ZOOM ZOOM.
SHC
Indlæg: 49
Tilmeldt: 19. feb 2016, 17:02

Re: Slup differentiale/kardan

Indlæg af SHC »

BWJ skrev:
SHC skrev:Der er ikke ledene. Lige inden kardan går ind i differentialet - 3cm før- er der en flange med Hardy skiven (tror jeg nok den hedder), og hvis jeg efter den, ind mod diffenrentialet, drejer kardanakslen Rundt (frem og tilbage i omløbsretningen) så er der et mindre slup. Er det normalt?
110% normalt. :!:
Takker!! :D
Besvar