led high performance lygter (kondens)

Alt vedrørende teknik
Besvar
TLSVB
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7. okt 2017, 05:18

led high performance lygter (kondens)

Indlæg af TLSVB »

Har lige købt en a180d, brugt, fra 2016
Lagde mærke til her til morgen at der er kondens i den ene forlygte. Er dette en reklamations sag?
Ved ikke lige hvor følsomme led lygter er over for kondens over tid, men fugt og elektronik plejer sjældent at gå godt i spænd med hinanden.

/Thomas
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af BWJ »

De fleste forhandlere siger, at både LED og Xenon kan danne lidt kondens i lygtehuset i de fugtige efterår og vintermånder, det skyldes at lygterne ikke opnår den samme temperatur som konventionelle lygter.
Kun hvis der danner sig "søer" er det en reklamation, ved alm kondens forsvinder det af sig selv.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af tømreren »

Demonter afdækning.
Udtør lygtehuset med en varmeblæser.
Monter ny afdækning.

Der skal ikke være kondens i lygtehuset. Kondens opstår når afdækningens pakning ikke er tæt og fugtig luft trænger ind.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af BWJ »

tømreren skrev:Demonter afdækning.
Udtør lygtehuset med en varmeblæser.
Monter ny afdækning.

Der skal ikke være kondens i lygtehuset. Kondens opstår når afdækningens pakning ikke er tæt og fugtig luft trænger ind.
Der er udluftning på alle lygtehuse, når lygte lyser udvider luften sig og presses ud, når den afkøler trækkes fugtig luft ind = kondens :idea:
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af tømreren »

BWJ skrev:
tømreren skrev:Demonter afdækning.
Udtør lygtehuset med en varmeblæser.
Monter ny afdækning.

Der skal ikke være kondens i lygtehuset. Kondens opstår når afdækningens pakning ikke er tæt og fugtig luft trænger ind.
Der er udluftning på alle lygtehuse, når lygte lyser udvider luften sig og presses ud, når den afkøler trækkes fugtig luft ind = kondens :idea:
Nuvel. Ja, man skal lære hver dag hele livet.

Men så skal 'TLSVB' da blot lade stå til og lade fugten ødelægge parabol, stik og fatninger og se bort fra mit løsningsforslag....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
TLSVB
Indlæg: 8
Tilmeldt: 7. okt 2017, 05:18

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af TLSVB »

Har snakket lidt med mercedes, dog ikke den forhandler jeg købte af.
Svaret var at en smule kondens ikke er unormalt, og der ligger en lille pose til at suge fugt, men det må self. ikke sejle med fugt i lygten. Disse lygter giver ingen varme, så fugten fordamper.

/Thomas
Ossian
Indlæg: 3
Tilmeldt: 16. apr 2017, 10:07

Re: led high performance lygter (kondens)

Indlæg af Ossian »

Jeg har lige fået skiftet den ene forlygte på grund af stenskud og jeg har også kondens i både den gamle og den sprit nye lygte
Og jeg fik også at vide at det er på grund af den udluftning der er i lygten hos Mercedes CPH
Besvar