Side 1 af 1

Batteri og backupbatteri

: 5. nov 2017, 10:49
af Aliaz
En E350 W212 3,0 diesel 2014 har 2 batterier. Supplerer de 2 batterier hinanden således risikoen reduceres for at en bil ikke kan starte, hvis den har stået stille fx 7-14 dage?
Eller er det lille backupbatteri i bagagerum kun til ECO-start-stop?
Kom bare lige til at tænke over hvordan det fungerer.

Re: Batteri og backupbatteri

: 6. nov 2017, 22:01
af ThomasDK
Læste et sted i en udenlandsk tråd, at hvis man tog strømmen af fra det bagerste batteri, så kunne man frakoble den Øko Start / stop.
Den her ukendte fætter påstod det var utillity batteri kun pga ECO ikke må dræne hovedbatteriet. Kan ikke finde andre der bekræfter dette.
Overvejer at prøve en dag lige før jeg alligevel skal til service - hvis nu noget går galt. Gad godt det Start Stop pis var permanent væk, vil ikke forsøge at få kodet før nybils garantien er helt udløbet.

Re: Batteri og backupbatteri

: 8. nov 2017, 19:35
af Boye
Min havde et defekt relæ på det batteri i 2 mdr. der var ingen fejlmeddelelser men start stop virkede ikke.
Det var da jeg lige havde købt bilen og jeg tænkte ikke over at start stop ikke virkede, jeg kunne dog se at det lille eco symbol i instrumentet aldrig blev grønt.
Jeg troede at det havde noget med brændstof økonomi at gøre og bad derfor om at få det lavet på garantien.
Nu virker start stop desværre, så jeg må have pillet det relæ ud igen, eller bygge et timer relæ ind over start stop knappen.

Re: Batteri og backupbatteri

: 9. nov 2017, 22:39
af ThomasDK
Sådan Boye, tak for bekræftelsen.
Nu har man da en mulighed for at knække den latterlige ECO mode.
Hvis du finder ud af noget med et "defekt" relæ, kan du så ikke lige dele det herinde.

Re: Batteri og backupbatteri

: 9. nov 2017, 22:51
af tømreren
Jeg tør godt stille en god flaske italienske druer på højkant, ved påstanden om du ikke mister fabriksgarantien, ved at få kodet 'ECO' fra.

Jeg fik kodet selealarmerne fra da min 'Vito' var ny og ikke én nævnte noget om det ved værkstedsbesøg i garantiperioden.

Så kom du bare afsted til en mekaniker med 'Star Xentry'.

Re: Batteri og backupbatteri

: 18. nov 2017, 13:49
af ThomasDK
Hej Tømrer
Tak for tippet.

Jeg har bare oplevet at alle autoriserede med Star Xentry står med halvt lukkede øjne, og rutineret messer løgnen som de har fået at vide fra Mercedes koncernen, at "det kan ikke lade sig gøre - Amen"
Har du mulighed for måske at sende mig PM med kontakt info med den engel med Star Xentry som du kender.
Så kan man jo nappe den en dag, hvor man får et mindre psykisk nedbrud over funktionen.

Re: Batteri og backupbatteri

: 19. nov 2017, 00:26
af tømreren
ThomasDK skrev:Jeg har bare oplevet at alle autoriserede med Star Xentry står med halvt lukkede øjne, og rutineret messer løgnen som de har fået at vide fra Mercedes koncernen, at "det kan ikke lade sig gøre - Amen"
Har du mulighed for måske at sende mig PM med kontakt info med den engel med Star Xentry som du kender.
Det er grundlag for afskedigelse at foretage disse ændringer som ansat i koncernen, i tilfældet af det bliver opdaget. Derfor fyrer de denne floskel af.....

PM sendt.

Re: Batteri og backupbatteri

: 19. nov 2017, 20:07
af oej
Biler som er født med start/stop system Bilen er Typegodkendt med målinger med systemet tilsluttet, Så forbrugstal, Co2 udledning er målt med et system som er slået til.
Hvis Mercedes skulle slå det fra, Kræver det at bilen skal en anden typegodkendelse på grund af større forbrug, større co udledning osv,
Bilen skal synes og ændret disse data samt indberette til motorregister og have ændret grøn ejerafgift mm. Så ejer får større regning

Så selvfølgelig vil den autoriseret Mercedes ikke ændret dette, det må de selvfølgelig ikke, Og da deres tester kører online, kan man se på fabrikken når de roder hvor de ikke skal.
og jeg er sikker på tekniske afdeling ved Mercedes henvender sig til forhandleren bagefter.
Har også svært ved at forstå irritationen om systemet, jeg kører tit i kø omkring Århus, Og når jeg holder ved de kryds hvor jeg ved det tager lang tid. Så får den et "dap" på bremsen så den går på autohold på bremsen, Og så nyder jeg stilheden af slukket motor. Eller kan jeg sagtens slukke systemet hvis jeg ikke skal bruge det.
OEJ

Re: Batteri og backupbatteri

: 19. nov 2017, 20:49
af ThomasDK
Hej OEJ

Jeg kan sagtens følge dig i det du skriver, tak for dit indlæg.

Men jeg købte ikke V6 for stilhed i kabinen, og har vist fundet nogle der kan fixe det :D
Slår også de fleste styre hjælpesystemer fra, da jeg vil gerne selv køre bilen. He he he ... :twisted:

Re: Batteri og backupbatteri

: 19. nov 2017, 22:09
af tømreren
Man må heller ikke køre 81 km/t på en landevej med 80 km begrænsning......

Re: Batteri og backupbatteri

: 30. nov 2017, 14:12
af Phase639
oej skrev: Så selvfølgelig vil den autoriseret Mercedes ikke ændret dette, det må de selvfølgelig ikke, Og da deres tester kører online, kan man se på fabrikken når de roder hvor de ikke skal.
og jeg er sikker på tekniske afdeling ved Mercedes henvender sig til forhandleren bagefter.
OEJ
Oej, med de forholdsvis store mængder af data og konfigurationer som sker i forbindelse med dignostisering m.m. er jeg ret overbevist om der ikke er nogen som kontakter forhandler pga. en konfiguration som vel og mærke er mulig at fortage. Hvis det ikke var muligt at lave konfigurationen og man har ad omveje har fået det lavet vil det nok have lidt mere fokus - det virker mere som en løftet moralsk finger...

ps. jeg har fået slået min EGR funktion fra på en aut. MB værksted i led af diagnosticering uden at der 5 min. efter var 2 teknikker fra tyskland med spørgsmål om hvorfor :mrgreen: