Side 1 af 1

Batteri

: 24. nov 2017, 14:57
af andersholst
Hej
Jeg har opdaget at det er nødvendigt at lade batteriet op med jævne mellemrum på min s204 fra 2013 og har derfor anskaffet en cteck lader, hvad er mest korrekt, at lade direkte på det store batteri i motor rummet eller er det bedst at koble på plus under dækslet som sidder før batteriet og den faste stel. Der er fyr i bilen som bruges hver dag om morgenen og eftermiddagen med en køretur på 30 km i mellem hjem og arbejde og det er tilsyneladende ikke nok til at holde strøm nok på så måske det istedet er et nyt batteri der skal til.
Vh Anders

Re: Batteri

: 24. nov 2017, 19:23
af BWJ
Jeg har monteret denne https://www.batteribyen.dk/batterioplad ... l-8-mm-oje direkte på det store batteri, den fortæller med blink når opladning er nødvendigt.

Re: Batteri

: 24. nov 2017, 19:49
af andersholst
Det var smart, jeg tænker at når jeg skal lade en gang om ugen for at være sikker på der er strøm på bilen er batteriet vel ved at være udtjent. Jeg har haft bilen i et år og da vi fik den kom den efter et par måneder med en meddeles om at der var for lidt strøm og fyret var afbrudt, efter den så blev ladet begyndte det gradvist at blive oftere og jeg gik over til konsekvent at sætte laderen til en gang om ugen med et fastmonteret stik til cteck direkte på batteriet men er nu i tvivl om det er bedre at lade på den faste stel og under det røde dæksel da der var en som snakkede om at der var noget elektronik der måske ikke kunne finde ud af det

Re: Batteri

: 24. nov 2017, 20:08
af BWJ
andersholst skrev:Det var smart, jeg tænker at når jeg skal lade en gang om ugen for at være sikker på der er strøm på bilen er batteriet vel ved at være udtjent. Jeg har haft bilen i et år og da vi fik den kom den efter et par måneder med en meddeles om at der var for lidt strøm og fyret var afbrudt, efter den så blev ladet begyndte det gradvist at blive oftere og jeg gik over til konsekvent at sætte laderen til en gang om ugen med et fastmonteret stik til cteck direkte på batteriet men er nu i tvivl om det er bedre at lade på den faste stel og under det røde dæksel da der var en som snakkede om at der var noget elektronik der måske ikke kunne finde ud af det
Efterhånden som det bliver koldere, øges strømforbruget markant (elspejle, elbagrude, sædevarme, ratvarme, fyr osv, ved kortere ture <1 time lades batteri knap hvad der drænes.
Komfortladning kommer man nok ikke helt udenom.
Jeg bruger Recon funktionen på min C-Teck hver anden måned, og lader kun når førnævnte indicator blinker gul/rødt.
Jeg lader direkte på batteri, det er her der mangler :)

Re: Batteri

: 24. nov 2017, 21:08
af andersholst
Det lyder rigtigt, jeg køber mig en indicator og fortsætter med det gamle batteri indtil videre :D , takker for svaret
Vh. Anders

Re: Batteri

: 25. nov 2017, 10:06
af SLKkompressor
Hvis der aldrig er skiftet batteri på bilen er det ikke usædvanligt at du skal have et nyt efter 4-5 års drift. Problemet opstår hvis du har parkeret langt ude i udkants Danmark i 10 graders frost uden vejhjælps abonnement. Det afhænger også af ens temperament.

Re: Batteri

: 25. nov 2017, 10:39
af Alex B J
Udskift dit batteri til et agm type og skaf dig en ordentlig CTEK lader og ikke bare en af de små som de laver .
Så er du et godt stykke af vejen ,men dit brug af fyr og din kørestrækning hænger ikke sammen hvis batttiet skal være på toppen

Re: Batteri

: 25. nov 2017, 11:20
af andersholst
det bliver et nyt batteri snarest samtidig med en form for overvågning så jeg ved der altid er strøm nok, det skal jo være i orden :D

Re: Batteri

: 29. nov 2017, 17:30
af andersholst
Der er nu bestilt et nyt Varta agm batteri, er der nogle forholdsregler når man skifter det, skal man sætte lader på så den ikke mister strømmen, eller er det bare på traditionel vis :D

Re: Batteri

: 29. nov 2017, 19:14
af BWJ
andersholst skrev:Der er nu bestilt et nyt Varta agm batteri, er der nogle forholdsregler når man skifter det, skal man sætte lader på så den ikke mister strømmen, eller er det bare på traditionel vis :D
Sæt din C-Tech på i strømforsyningsmode på klemmen og stel i motorrum, så skal du ikke til at genindstille.
Husk, pas på klemmer ved batteri, der er krudt på når batteri er afmonteret :)

Re: Batteri

: 29. nov 2017, 19:28
af andersholst
Takker, lige som jeg havde tænkt :D