Fejl på NOx sensor

Alt vedrørende teknik
Besvar
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Fejl på NOx sensor

Indlæg af E500 »

Mit værksted har haft tester på bilen og konstateret fejl på NOx sensor på 2. cylinderrække.

For 1 år siden, fik jeg en udskrift fra et andet værksted, hvor der var samme fejl på 1. cylinderrække. Fejlen var der også 3 mdr. senere og der blev ikke gjort noget ved det.

Men nu er fejlen væk fra 1. cyl række og er der som sagt på 2. cyl række istedet.

På intet tidspunkt har den gule motorlampe lyst op!

En NOx sensor koster 3500 + montering, så hvad synes i jeg skal gøre ?

Skifte begge 2, eller kun den ene, eller gøre ingenting ??

Det er en 3,5L V6 benzinmotor.
Ronny85
Indlæg: 266
Tilmeldt: 1. maj 2015, 03:17

Re: Fejl på NOx sensor

Indlæg af Ronny85 »

Skift begge 2, se hvad de koster på ebay, ellers er der biltemas som skulle funke.
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Fejl på NOx sensor

Indlæg af E500 »

Jo, men er ikke meget for at bruge 10.000 kr på 2 sensorer, hvis det ikke er 100% nødvendigt....
Jeg har kørt 20.000 km med den ene sensor som gik i fejl, nu er den væk og den anden sensor har givet en fejl... såeh....

Er mere ude i, om nogen herinde har forstand på, hvad der kan ske.

Som sagt, så lyser den gule motorlampe jo ikke, så det kan jo ikke være mega alvorligt.
Brugeravatar
Phase639
Indlæg: 59
Tilmeldt: 5. apr 2016, 12:56
Geografisk sted: Roskilde

Re: Fejl på NOx sensor

Indlæg af Phase639 »

NOx sensorer holder styr på de NOx'erne og sørger for at niveauet holdes indenfor de parametre sat fra fabrikken. Kort sagt hvis dine NO'x sensorer ikke virker er der "teoretisk" risiko for at motoren udleder flere NOx partikler og motoren ikke kører lean (muligvis et større benzin forbrug - men det er ikke noget jeg er sikker på ) - ellers har det vist ingen betydning for motoren, derfor ingen gule lamper.
__________________________
W447 - V250 4motion - 2016
E500
Indlæg: 33
Tilmeldt: 8. okt 2013, 15:25

Re: Fejl på NOx sensor

Indlæg af E500 »

Mange tak :-)

Jeg gør intet ved det så...
Besvar