Side 1 af 1

W212 - E350 startproblemer

: 12. dec 2017, 22:49
af mb350cdi
Hej,

Jeg er den lykkelige ejer af en W212 - E350 fra 2010. Desværre har jeg fået lidt start vanskeligheder. Dyser er testet OK og umiddelbart er der ikke fundet fejl på gløderørene. Fejlkode 13C700 kommer hver gang nøglen drejes hvilket kunne indikere et forvarme problem. Der skal prøves en 3-4 gange på nøglen med fuld forvarming hver gang før den slår igang, og ikke nødvendigvis på alle cylindre før der er gået 30-60 sek.

Forvarme lampe kan finde på at lyse sporadisk selv efter 5-10 km kørsel.

Skulle der nu sidde en med et godt bud hvad der kan være galt, så skriv endelig.

Re: W212 - E350 startproblemer

: 13. dec 2017, 04:53
af Alex B J
Hvis dine rør er korrekte og spænding til modul er som den skal være,er dit modul færdigt
Starter bilen problemfrit når den er varm ?

Re: W212 - E350 startproblemer

: 13. dec 2017, 11:06
af mb350cdi
Hej Alex,

Når bilen er varm starter den uden problemer, det er de tidlige morgen starter der er problemet

Re: W212 - E350 startproblemer

: 13. dec 2017, 23:25
af tømreren
Det kan meget vel være dit forvarmer relæ, som 'Alex B J' også nævner.

Re: W212 - E350 startproblemer

: 18. dec 2017, 09:53
af kennh
Prøv at åle spændingen ved dine rør, samt den tid der er spænding på.

jeg havde en w211 som ikke varmede længe nok og efter skift at relæ, så var der ingen problemer. Prisen for et relæ var ikke helt vildt, som jeg husker det

Re: W212 - E350 startproblemer

: 18. dec 2017, 19:28
af tømreren
kennh skrev:Prisen for et relæ var ikke helt vildt, som jeg husker det
Kr. 2.000,- inklusiv moms hos autoriseret Mercedes Benz.

Re: W212 - E350 startproblemer

: 8. mar 2018, 19:54
af Amarravnen
Jeg havde samme problem på min 2011 E300.

Jeg købte et nyt uoriginalt hos Gørløse. Det virkede ikke.

Jeg fik travlt og ventede for længe med at få det afmonteret og returneret. De var flinke og gav mig en rigtig god pris på et originalt brugt og nu starter den med det samme.

Hvis du selv skifter det, så pas på slangen med t-stykke lige over relæet. Jeg fik knækket t-stykket...