W210 Udskiftning af hydraulisk støddæmpere - bagaksel
: 20. dec 2017, 00:03
Hej,
Jeg har en W210 fra 1999 (stationcar), som jeg over de seneste år har gået og nusset med.
Nu var jeg så uheldig at køre henover et nyoprettet og umarkeret fartbump med ca. 50 km/t, det medførte at gevindtappen øverst på den ene selv-nivelerende hydrauliske støddæmper, der fikserer den op i karosseriet knækkede.
Jeg har trawlet de fleste DIY sider om emnet og ikke en eneste beskrivelse nævner noget om udluftning af støddæmperen og jeg kan heller ikke se at der sidder en udluftningsnippel på støddæmperen. Er der nogen kloge hoveder der kan forklare mig om ikke støddæmperen skal udluftes og hvis ikke, hvordan undgår man at der fanges en luftlomme inde i det hydrauliske system, efter montering af den nye støddæmper?
Jeg havde forestillet mig at jeg kunne afmontere den defekte støddæmper i dens top og bud fiksering (topfikseringen er adskilt, da den er knækket), samt adskille hydrauliktilslutningen der hvor der er en forskuening.
Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?
Er hydrauliksystemet trykløst når at motoren er slukket og bagenden løftet op så at der ikke er nogen belastning på bagakslen?
Alle råd er gode råd
Mvh Rico
Jeg har en W210 fra 1999 (stationcar), som jeg over de seneste år har gået og nusset med.
Nu var jeg så uheldig at køre henover et nyoprettet og umarkeret fartbump med ca. 50 km/t, det medførte at gevindtappen øverst på den ene selv-nivelerende hydrauliske støddæmper, der fikserer den op i karosseriet knækkede.
Jeg har trawlet de fleste DIY sider om emnet og ikke en eneste beskrivelse nævner noget om udluftning af støddæmperen og jeg kan heller ikke se at der sidder en udluftningsnippel på støddæmperen. Er der nogen kloge hoveder der kan forklare mig om ikke støddæmperen skal udluftes og hvis ikke, hvordan undgår man at der fanges en luftlomme inde i det hydrauliske system, efter montering af den nye støddæmper?
Jeg havde forestillet mig at jeg kunne afmontere den defekte støddæmper i dens top og bud fiksering (topfikseringen er adskilt, da den er knækket), samt adskille hydrauliktilslutningen der hvor der er en forskuening.
Er der noget andet jeg skal være opmærksom på?
Er hydrauliksystemet trykløst når at motoren er slukket og bagenden løftet op så at der ikke er nogen belastning på bagakslen?
Alle råd er gode råd
Mvh Rico