bak kamera installation s212 facelift

Alt vedrørende teknik
Besvar
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

Hej
Jeg har købt en komplet sæt i tyskland ved mercisworld. Jeg har fået installeret kamera m.m. men mangler en vejledning til at slutte den til ved comand og til Canbus...er der nogen der ved det ?
oej
Indlæg: 113
Tilmeldt: 23. sep 2010, 17:45

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af oej »

Hej
Hvis der er tale om et original kamera, skal den Røde/blå med sikringsboks ved. Sættes på siden af sam modulet i højre bag (plus til kamera) (sikring 71) Den kan være optaget ved træk. Den Grå/gul skal til baksignal. Den kan man gå sætte på ledningen ved baglygten. Og den brune skal til stel. Så skal kameraledningen samles med "omformerboksen" og dette videosigal føres frem i comand. Det er stik 6 bag i comand plejer at være grøn. Og så skal bilen kodes med kode 218 bakkamera.
Du kan både google installation eller finde noget på Youtube.
Brugeravatar
Oevre
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. nov 2017, 22:59
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af Oevre »

kennh skrev:Hej
Jeg har købt en komplet sæt i tyskland ved mercisworld. Jeg har fået installeret kamera m.m. men mangler en vejledning til at slutte den til ved comand og til Canbus...er der nogen der ved det ?
Hvad måtte du slippe for en sådan sæt, vis jeg må spørge ?
Jeg har nu fået købet en Mercedes Benz xentry SD Connect c4 men mangler stadig at købe det komplette bak kamera :lol:
_________________
W212 2012
Interessen for biler redder stadig mange unge for idræt.
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

hej
nu er det sådan at jeg har købt et komplet set ved Mercisworld i Tyskland. der har jeg ikke fået en modulator. der er kamera , kabel til comand + et ledningsæt hvor der bl.a. er et stik med can-bus ( den er snoet) så tror det er can-bus. Jeg har læst at man ikke skal benytte en modulator ved den facelift model, der kan man kommunikere uden modulator. Kameraet er der en ledning som har det samme stik type som den der sidder i comand. Kan ikke huske hvad den hedder ...farca ..tror jeg.
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

Hej Jeg gav 520 euro inkl. transport.
Men jeg har ikke fået det til at virke endnu .....
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af buddha_uffe »

Har du fået dette til at fungere? - jeg er selv ved at installere og er i tvivl om hvor kameraet skal have strøm fra?
Jeg har heller ikke fået en modulator med sættet..
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

Hej Alle
sorry at jeg ikke har fået lavet en opdatering ...jeg er selv træt af at folk ikke får lukket eller afsluttet deres spørgsmål :-)

Ja jeg har fået det til at virker.

1. Strøm til kamera skal du tag fra den grønne SAM i bag , den er placeret i højre side , du skal have beklædningen af . husk en 7,5A sikring
2. Fakra stik , skal helt op til command. Husk at få en adapter ellers passer stikket ikke i
3. Bus forbindelsen skal monteres ved dørstolpen imellem fordør / bagdør i passager siden. For at komme til (dåsen) så skal man have varmekanalen ud / demontere forstolen osv. Lidt noget pis. ( men kan løsne beklædningen i siden , klippe en lille flap i afdækninegn for ledninger .... så slipper du for alt det andet !)
4. Bilen skal kodes via tester. Jeg fik mit lavet ved en gut i tyskland, da jeg syntes ikke der var den store respons fra MB i DK. Men prøv din lokale MB forhandler og hører om de vil hjælpe.

PS. Det kostede 100 euro at få den kodet i tyskland, måtte dog give lidt mere da mit fakra stik sad ikke ordentligt i comand, så vi måtte demontere comand igen !
Brugeravatar
Oevre
Indlæg: 12
Tilmeldt: 21. nov 2017, 22:59
Geografisk sted: 2830 Virum

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af Oevre »

Fedt med en update så må jeg også i gang
Har kun fået købt en star tester så vil kontakte Mercisworld i Tyskland.
:D
kennh skrev:Hej Alle
sorry at jeg ikke har fået lavet en opdatering ...jeg er selv træt af at folk ikke får lukket eller afsluttet deres spørgsmål :-)

Ja jeg har fået det til at virker.

1. Strøm til kamera skal du tag fra den grønne SAM i bag , den er placeret i højre side , du skal have beklædningen af . husk en 7,5A sikring
2. Fakra stik , skal helt op til command. Husk at få en adapter ellers passer stikket ikke i
3. Bus forbindelsen skal monteres ved dørstolpen imellem fordør / bagdør i passager siden. For at komme til (dåsen) så skal man have varmekanalen ud / demontere forstolen osv. Lidt noget pis. ( men kan løsne beklædningen i siden , klippe en lille flap i afdækninegn for ledninger .... så slipper du for alt det andet !)
4. Bilen skal kodes via tester. Jeg fik mit lavet ved en gut i tyskland, da jeg syntes ikke der var den store respons fra MB i DK. Men prøv din lokale MB forhandler og hører om de vil hjælpe.

PS. Det kostede 100 euro at få den kodet i tyskland, måtte dog give lidt mere da mit fakra stik sad ikke ordentligt i comand, så vi måtte demontere comand igen !
_________________
W212 2012
Interessen for biler redder stadig mange unge for idræt.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af buddha_uffe »

kennh skrev:Hej Alle
sorry at jeg ikke har fået lavet en opdatering ...jeg er selv træt af at folk ikke får lukket eller afsluttet deres spørgsmål :-)

Ja jeg har fået det til at virker.

1. Strøm til kamera skal du tag fra den grønne SAM i bag , den er placeret i højre side , du skal have beklædningen af . husk en 7,5A sikring
2. Fakra stik , skal helt op til command. Husk at få en adapter ellers passer stikket ikke i
3. Bus forbindelsen skal monteres ved dørstolpen imellem fordør / bagdør i passager siden. For at komme til (dåsen) så skal man have varmekanalen ud / demontere forstolen osv. Lidt noget pis. ( men kan løsne beklædningen i siden , klippe en lille flap i afdækninegn for ledninger .... så slipper du for alt det andet !)
4. Bilen skal kodes via tester. Jeg fik mit lavet ved en gut i tyskland, da jeg syntes ikke der var den store respons fra MB i DK. Men prøv din lokale MB forhandler og hører om de vil hjælpe.

PS. Det kostede 100 euro at få den kodet i tyskland, måtte dog give lidt mere da mit fakra stik sad ikke ordentligt i comand, så vi måtte demontere comand igen !
Kan du fortælle lidt om den bus forbindelse. Er det i bunden af B-stolpen?
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

Den sidder under låget til kabelkanalen i bunden af bilen. Du skal have passagere sædet ud, varmekanal til bag , så kan du fjerne låget. Den sidder i en lille fordeler boks, med samme farve ledninger som den der kommer med kamaraet. gul/grøn.
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af buddha_uffe »

kennh skrev:Den sidder under låget til kabelkanalen i bunden af bilen. Du skal have passagere sædet ud, varmekanal til bag , så kan du fjerne låget. Den sidder i en lille fordeler boks, med samme farve ledninger som den der kommer med kamaraet. gul/grøn.
Tak for svar, jeg var igang i lørdags så brugte desværre lang tid på at lede efter den canbus samledåse....
Men det lykkedes til sidst efter at have løsnet passagersæde osv...

Nu virker det men jeg mangler de hjælpelinier på skærmen? Håber at en kodning af Comand kan løse dette... :-)
kennh
Indlæg: 40
Tilmeldt: 25. maj 2012, 07:27

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af kennh »

det kan det, jeg fik den kodet og jeg har hjælpelinjer på
buddha_uffe
Indlæg: 44
Tilmeldt: 18. feb 2015, 11:23

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af buddha_uffe »

kennh skrev:det kan det, jeg fik den kodet og jeg har hjælpelinjer på
Super, tak for svar.. :-)
ChristianM
Indlæg: 4
Tilmeldt: 17. mar 2019, 16:10

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af ChristianM »

kennh skrev: 15. jan 2018, 09:11 Den sidder under låget til kabelkanalen i bunden af bilen. Du skal have passagere sædet ud, varmekanal til bag , så kan du fjerne låget. Den sidder i en lille fordeler boks, med samme farve ledninger som den der kommer med kamaraet. gul/grøn.
Hej Kenneth, lidt gammel tråd, men jeg genopliver den lige, er ved at montere træk på min S212 jeg fandt en canbus samledåse i fodbrønd højre side, men stikket kan ikke komme i, inden jeg splitter vognen ad igen, vil jeg lige høre om du eller evt en anden ved om der er forskellige typer canbus stik i bilen, det er stort set magen til men måske 10% større.
Christian
JPA
Indlæg: 334
Tilmeldt: 7. jun 2010, 19:14
Geografisk sted: Midtjylland

Re: bak kamera installation s212 facelift

Indlæg af JPA »

Hej Christian M
Som Kennh skriver skal du søge i kabelkanalen den kan ligge lidt forskellige steder og der er flere samledåser med forskellige stik, søg ud for pass. sædet og i kanalen der deler sig ind under sædet.
E 220 CDI Avantgarde 2014 aut. 4d.
Besvar