Hej.
Jeg skal til at skifte gløderør på min vito 2.2 CDi W638.
Det kan så godt lyde som et dumt spørgsmål, men hvor sidder de? De er svære at finde da der er begrænset udsyn i motorrummet.
Front eller bag på toppen?
på forhånd tak
Mvh. Michael
Gløderør?
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
De sidder på indsugningssiden dvs forrest i motorrummet. Jeg ved bare ikke hvor meget der skal adskilles for at komme til. På personbilerne er det bare afdækningen på motoren som fjernes men på Vitoen er der luftfilterkasse og halv indsugning som skal afmonteres hvad jeg har set...
Ps. bliv ikke overrasket hvis gløderøret knækker da det er ofte set...
Ps. bliv ikke overrasket hvis gløderøret knækker da det er ofte set...
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Gløderør
Det er en større skruesag, at skifte gløderør:
Det tværgående luftrør fra filter til indsugning skal først af..
Så skal det øverste plastic dæksel af der står sikkert CDI med rød skrift på den, det yderste mod grillen....
Flyt slangen fra vacuumpumpen der sidder på tværs over motoren den er lige til at trække af pumpen
Så skal du fjerne indsugningsmanifolden, den sidder med specielle skruer, af forskellig længde 8-10 stk. hele vejen rundt (noget fedtet stads).
Så er du nede til et sort topdæksel der sidder bagerst over motoren, den skal også væk. den sidder med 8-10 skruer hele vejen rundt, pas på ikke at tabe skruerne hehe.. Bemærk at der sidder en slange igennem dækslet, når du skal have dækslet af skal du trække fra din venstre side og mod højre....god fornøjelse med at få den på igen
når det dæksel er fjernet sidder gløderørene lige under dyserne. og lige til at gå til. påregn 45min til adskillelse og ligeledes 45min til samling ud over gløderørene. Hold styr på skruerne for de har forskellige længder til de forskellige huller. Det er nok den bil mercedes har lavet hvor der mindst er tænkt på service og personalet der skal servicere dem.
Bemærk pilen på forvarmeren til luftindsuget og pas på ledningerne!!
God arbejdslyst
Allan
Det tværgående luftrør fra filter til indsugning skal først af..
Så skal det øverste plastic dæksel af der står sikkert CDI med rød skrift på den, det yderste mod grillen....
Flyt slangen fra vacuumpumpen der sidder på tværs over motoren den er lige til at trække af pumpen
Så skal du fjerne indsugningsmanifolden, den sidder med specielle skruer, af forskellig længde 8-10 stk. hele vejen rundt (noget fedtet stads).
Så er du nede til et sort topdæksel der sidder bagerst over motoren, den skal også væk. den sidder med 8-10 skruer hele vejen rundt, pas på ikke at tabe skruerne hehe.. Bemærk at der sidder en slange igennem dækslet, når du skal have dækslet af skal du trække fra din venstre side og mod højre....god fornøjelse med at få den på igen

når det dæksel er fjernet sidder gløderørene lige under dyserne. og lige til at gå til. påregn 45min til adskillelse og ligeledes 45min til samling ud over gløderørene. Hold styr på skruerne for de har forskellige længder til de forskellige huller. Det er nok den bil mercedes har lavet hvor der mindst er tænkt på service og personalet der skal servicere dem.
Bemærk pilen på forvarmeren til luftindsuget og pas på ledningerne!!
God arbejdslyst
Allan
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Re: Gløderør
Godt jeg kun laver personbilerMBC126 skrev:Det er en større skruesag, at skifte gløderør:
Det tværgående luftrør fra filter til indsugning skal først af..
Så skal det øverste plastic dæksel af der står sikkert CDI med rød skrift på den, det yderste mod grillen....
Flyt slangen fra vacuumpumpen der sidder på tværs over motoren den er lige til at trække af pumpen
Så skal du fjerne indsugningsmanifolden, den sidder med specielle skruer, af forskellig længde 8-10 stk. hele vejen rundt (noget fedtet stads).
Så er du nede til et sort topdæksel der sidder bagerst over motoren, den skal også væk. den sidder med 8-10 skruer hele vejen rundt, pas på ikke at tabe skruerne hehe.. Bemærk at der sidder en slange igennem dækslet, når du skal have dækslet af skal du trække fra din venstre side og mod højre....god fornøjelse med at få den på igen![]()
når det dæksel er fjernet sidder gløderørene lige under dyserne. og lige til at gå til. påregn 45min til adskillelse og ligeledes 45min til samling ud over gløderørene. Hold styr på skruerne for de har forskellige længder til de forskellige huller. Det er nok den bil mercedes har lavet hvor der mindst er tænkt på service og personalet der skal servicere dem.
Bemærk pilen på forvarmeren til luftindsuget og pas på ledningerne!!
God arbejdslyst
Allan


- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Re: Gløderør
Fin guide, kan forstå at det er nærmest et weekend projekt for at skifte gløderør.MBC126 skrev:Det er en større skruesag, at skifte gløderør:
Det tværgående luftrør fra filter til indsugning skal først af..
Så skal det øverste plastic dæksel af der står sikkert CDI med rød skrift på den, det yderste mod grillen....
Flyt slangen fra vacuumpumpen der sidder på tværs over motoren den er lige til at trække af pumpen
Så skal du fjerne indsugningsmanifolden, den sidder med specielle skruer, af forskellig længde 8-10 stk. hele vejen rundt (noget fedtet stads).
Så er du nede til et sort topdæksel der sidder bagerst over motoren, den skal også væk. den sidder med 8-10 skruer hele vejen rundt, pas på ikke at tabe skruerne hehe.. Bemærk at der sidder en slange igennem dækslet, når du skal have dækslet af skal du trække fra din venstre side og mod højre....god fornøjelse med at få den på igen![]()
når det dæksel er fjernet sidder gløderørene lige under dyserne. og lige til at gå til. påregn 45min til adskillelse og ligeledes 45min til samling ud over gløderørene. Hold styr på skruerne for de har forskellige længder til de forskellige huller. Det er nok den bil mercedes har lavet hvor der mindst er tænkt på service og personalet der skal servicere dem.
Bemærk pilen på forvarmeren til luftindsuget og pas på ledningerne!!
God arbejdslyst
Allan
Så kan jeg også bedre forstå at de er mindre synlige.
Tak for hjælpen
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
Re: Gløderør
tv-service skrev:Fin guide, kan forstå at det er nærmest et weekend projekt for at skifte gløderør.MBC126 skrev:Det er en større skruesag, at skifte gløderør:
Det tværgående luftrør fra filter til indsugning skal først af..
Så skal det øverste plastic dæksel af der står sikkert CDI med rød skrift på den, det yderste mod grillen....
Flyt slangen fra vacuumpumpen der sidder på tværs over motoren den er lige til at trække af pumpen
Så skal du fjerne indsugningsmanifolden, den sidder med specielle skruer, af forskellig længde 8-10 stk. hele vejen rundt (noget fedtet stads).
Så er du nede til et sort topdæksel der sidder bagerst over motoren, den skal også væk. den sidder med 8-10 skruer hele vejen rundt, pas på ikke at tabe skruerne hehe.. Bemærk at der sidder en slange igennem dækslet, når du skal have dækslet af skal du trække fra din venstre side og mod højre....god fornøjelse med at få den på igen![]()
når det dæksel er fjernet sidder gløderørene lige under dyserne. og lige til at gå til. påregn 45min til adskillelse og ligeledes 45min til samling ud over gløderørene. Hold styr på skruerne for de har forskellige længder til de forskellige huller. Det er nok den bil mercedes har lavet hvor der mindst er tænkt på service og personalet der skal servicere dem.
Bemærk pilen på forvarmeren til luftindsuget og pas på ledningerne!!
God arbejdslyst
Allan
Så kan jeg også bedre forstå at de er mindre synlige.
Tak for hjælpen
Sidder der i øvrigt en sikring før gløderør? hvor?