Nøgle problemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
pjh
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. jan 2016, 08:21

Nøgle problemer

Indlæg af pjh »

Min w204 fra 2012, har pludselig fået problemer med at kende den ene af mine nøgler..
Fjernbetjening virker ikke og der sker heller ikke noget når man forsøger at starte, ratlås slår ikke fra og der kommer heller ikke liv i instrumenterne. Dog er der et eller andet elektronik over omkring handskerummet der begynder at summe ( som en harddisk der snurre rundt) .. med nøgle nummer 2 er der ingen problemer, alt er normalt.
Har prøvet med nyt batteri, det har ingen virkning.
Kan en nogle pludselig miste sin kodning ? Både på fjernbetjeningen og startspærren? Så vidt jeg ved har de intet med hinanden at gøre. Startspærren er vel bare en inaktiv transponder, som ikke er afhængig af strøm.
Kan nøglen parres med bilen igen ?
Er der nogen der evt kan hjælpe ?

Pft
Peter
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Nøgle problemer

Indlæg af jensen »

Hvis den har været igennem vaskemaskinen er det nok ikke så godt ellers kan du prøve at lade den sidde i over længere tid og se om det hjælper
pjh
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. jan 2016, 08:21

Re: Nøgle problemer

Indlæg af pjh »

Havde den så bare det, så var der jo en grund til problemet. Var kørt i byen i den, da så bilen forlades virker fjernbetjening ikke, batteriet tænker jeg og låser den med nøglen. Da vi så skal afsted igen, bliver den låst op med nøglen, men tændingen fungere ikke. Får fat i ekstranøgle som er magen til, den virker upåklageligt. Mystisk !!!!
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Nøgle problemer

Indlæg af BWJ »

Prøv at sætte nøgle i, drej til tænding uden at starte, tryk og hold "lås" på nøgle i ca. 3 sek. drej derefter til sluk tag nøgle ud, vent et øjeblik og sæt nøgle i og start, herefter skulle alt virke igen.
ZOOM ZOOM.
pjh
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. jan 2016, 08:21

Re: Nøgle problemer

Indlæg af pjh »

Desværre, det hjalp ikke på problemet. Jeg kan jo heller ikke "slå til tænding" med nøglen. Det virker som om både fjernbetjenings delen og startspærre delen begge er gået død.
Når man trykker på fjernbetjeningen blinker den røde diode ganske som den plejer, bilen vil bare ikke kendes ved nøglen.
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Nøgle problemer

Indlæg af jensen »

ellers kan du prøve at lade den sidde i over længere tid og se om det hjælper
jesper143
Indlæg: 29
Tilmeldt: 19. okt 2016, 19:28

Re: Nøgle problemer

Indlæg af jesper143 »

Fandt du en løsning på dette problem?
pjh
Indlæg: 5
Tilmeldt: 5. jan 2016, 08:21

Re: Nøgle problemer

Indlæg af pjh »

jesper143 skrev:Fandt du en løsning på dette problem?
Iflg Hessel var nøglens koder “brugt op” så der skulle ny nøgle til. Pris 2000.
For det ikke skal være løgn, er nøgle nr 2 holdt op med at virke i dag.
Bilen er ved at ha været et dyrt bekendtskab.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Nøgle problemer

Indlæg af Eje2970 »

Hvad ??? Det lyder helt utroligt. Er der andre der har haft samme problem. Det burde der vel være hvis der er en øvre grænse for brug af en nøgle.

Har du brugt dine nøgler meget ?
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Peter@schou.be
Indlæg: 1
Tilmeldt: 29. maj 2016, 21:55

Re: Nøgle problemer

Indlæg af Peter@schou.be »

ved godt at denne tråd er gammel, men har lige oplevet det samme 2 gange. Mercedes har opfordret mig til at prøve at bruge den anden nøgle for at se om det er nøglen der skaber problemet. På nettet har jeg fundet en australsk fyr der siger at hvis det sker skal man prøve at banke hårdt på en dims på ratstammen (som skal være styresystemet til mb's ratlås), pris i dk ml 15 & 20k plus montering så håber at det er nøglen :-)
Besvar