Hej allesammen
Hvordan vil i gribe vibration fejlsøgning an.
Vibrationen er jeg næsten sikker på kommer fra højre forhjul, det balanceret med vejtryk, skiftet dæk og prøvet med andre fælge. Det er en skævhed som kan mærkes når hjulet drejes rund, skiven og klodser er skiftet, lejet er skiftet. men skævhederne kommer igen. Så ville i skifte kaliber og slange og eller nav, måske spindel, og er der en måde at finde ud af hvilken del det er, unden at bytte alt til nyt?
Bremse vibration
Bremse vibration
S211 E320 cdi
Re: Bremse vibration
Er der brugt originale MB stumper?Jan.k skrev:Hej allesammen
Hvordan vil i gribe vibration fejlsøgning an.
Vibrationen er jeg næsten sikker på kommer fra højre forhjul, det balanceret med vejtryk, skiftet dæk og prøvet med andre fælge. Det er en skævhed som kan mærkes når hjulet drejes rund, skiven og klodser er skiftet, lejet er skiftet. men skævhederne kommer igen. Så ville i skifte kaliber og slange og eller nav, måske spindel, og er der en måde at finde ud af hvilken del det er, unden at bytte alt til nyt?
--
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Peter BJ
W211 E280CDI V6 2006
(T202 C220CDI 2000)
Re: Bremse vibration
Så vidt jeg ved ,ja
De nyeste skiver og klodser er fra mb, vibrationen har været der så længe jeg har haft bilen.
Og efter at have fået skiftet en del og skiven har modstand på et stykke af vejen rundt når hjulet drejes, tænker jeg at det er spindlen eller kalibraen
De nyeste skiver og klodser er fra mb, vibrationen har været der så længe jeg har haft bilen.
Og efter at have fået skiftet en del og skiven har modstand på et stykke af vejen rundt når hjulet drejes, tænker jeg at det er spindlen eller kalibraen
S211 E320 cdi
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: Bremse vibration
Når du nu har skiftet /prøvet så meget er det ikke muligt at hjælpe dig" når man ikke står med problemet i hånden." En dygtig mekaniker burde kunne løse problemet.
Re: Bremse vibration
hej
jeg har på min c200 (1996)haft samme problem ! det var rust "bobler" på nav flade op med skiven der gav skæv skive, og der med vibrationen! prøvede også både nye dæk /fælge /skive /klodser
check flade på nav!
chr
jeg har på min c200 (1996)haft samme problem ! det var rust "bobler" på nav flade op med skiven der gav skæv skive, og der med vibrationen! prøvede også både nye dæk /fælge /skive /klodser
check flade på nav!
chr
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
Re: Bremse vibration
Prøv kaliberholderen, de kan have slør i stængerne kaliberen glider ind på.Jan.k skrev:Hej allesammen
Hvordan vil i gribe vibration fejlsøgning an.
Vibrationen er jeg næsten sikker på kommer fra højre forhjul, det balanceret med vejtryk, skiftet dæk og prøvet med andre fælge. Det er en skævhed som kan mærkes når hjulet drejes rund, skiven og klodser er skiftet, lejet er skiftet. men skævhederne kommer igen. Så ville i skifte kaliber og slange og eller nav, måske spindel, og er der en måde at finde ud af hvilken del det er, unden at bytte alt til nyt?
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Re: Bremse vibration
En bremseskive er aldrig 100% lige, den ville altid slå sig lidt, på grund af de hårde belastninger og svingende temperature den bliver udsat for.
Men kaliberen er trodsalt designet til at kunne kompensere for det.
Nogle gange slår skiverne sig dog for meget og man kan mærke det i bil og rat ved nedbremsninger.
Det kan også være en kailbre som hænger lidt og derved slæber mod skiven, så den er konstant på arbejde og oppe i høje temperature, hvilket også kan ødelægge både skive, kalibre og hjullejer.
Tjek eventuelt om temperaturen på fælgemidt er ens på forhjulene efter en lang køretur.
Men kaliberen er trodsalt designet til at kunne kompensere for det.
Nogle gange slår skiverne sig dog for meget og man kan mærke det i bil og rat ved nedbremsninger.
Det kan også være en kailbre som hænger lidt og derved slæber mod skiven, så den er konstant på arbejde og oppe i høje temperature, hvilket også kan ødelægge både skive, kalibre og hjullejer.
Tjek eventuelt om temperaturen på fælgemidt er ens på forhjulene efter en lang køretur.
Re: Bremse vibration
HejJTC skrev:En bremseskive er aldrig 100% lige, den ville altid slå sig lidt, på grund af de hårde belastninger og svingende temperature den bliver udsat for.
Men kaliberen er trodsalt designet til at kunne kompensere for det.
Nogle gange slår skiverne sig dog for meget og man kan mærke det i bil og rat ved nedbremsninger.
Det kan også være en kailbre som hænger lidt og derved slæber mod skiven, så den er konstant på arbejde og oppe i høje temperature, hvilket også kan ødelægge både skive, kalibre og hjullejer.
Tjek eventuelt om temperaturen på fælgemidt er ens på forhjulene efter en lang køretur.
Jeg fil skiftet mine kaliberholderen grundet raslen og vibrationer når bilen kørte på ujævn belægning.
Nye holdere og problemet var løst.
Faktisk underligt efter kun 110.000 km i en B180 CDI W245
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK