gear olie på tomat gear???

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

gear olie på tomat gear???

Indlæg af Administrator »

hej venner jeg er lige blevet den glade ejer af en mercedes E300TD fra 98
bilen kører helt perfekt men der er lidt tilvænding da jeg førhen kørte en stor amrikanner bus og på sådan en skal også efterse gear olien når man efterser motor olien men skal man også det på en mercedes og hvis man skal hvor gemmer duttefanten sig så :?: ???
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

For at tjekke gearolie på en elektronisk-automatgearkasse skal du bruge 2 stk. værktøj: en tester for at aflæse olietemp. og en oliepind som kun værkstedet har! Dvs du har ikke rigtig nogen muligheder for at selv tjekke olien...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

takker for hjælpen , men har lige et tillægs spørgsmål har bilen nogen former for indikatorer der fortæller hvis der er lavvande i gearolien :?:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Typisk kører den underligt når olien er kold men ok når den bliver varm pga oliestanden stiger med temp.

Og tit og ofte er huset til el-stikket på gearkessen utæt som gør at: oliestanden falder, og olien presses via ledninger til EGS (ElektroniskGearkasseStyring) og fylder den med olie, hvor det ofte ikke kan tåle det...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

det er som sagt min første mercedes men jeg syntes at den kører fint både kold og varm dog syntes jeg at den kan være lidt træg (kører lidt langsomt) i bak gear når den er kold men det kunne min gamle kanner bus også være . tror du det kan være et problem. :?:
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

Tror ikke, det fleste føles lidt tunge når det kolde...
Brugeravatar
Administrator
Site Admin

100 tak for hjælpen så har jeg ikke mere på tapetet lige nu
Besvar