Hej,
Syntes min W212 E250 CGI Avantgarde, godt lige måtte være ca. 15 mm lavere. Er det korrekt, at Avantgarde-modeller er omkring 15 mm lavere fra fabrikken?
Hvis jeg monterer et sæt Eibach sænkningsfjedre, som sænker ca 30 mm; er det så 30 mm i forhold til en alm. standard undervogn? Med andre ord, vil en Avantgarde så “kun” blive 15 mm lavere med Eibach-fjedre?
På forhånd tak for svar
Mvh Lasse
Sænkning, skal/skal ikke?
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
Det er 30mm i forhold til alm højde.
Så som du selv er inde på, så bliver det nok nærmere en 15mm sænkning.
Eibach fjedre er kendt for at være ret bløde, så du skal være forberedt på en lidt mere blød hat bil med de fjedre på.
Så som du selv er inde på, så bliver det nok nærmere en 15mm sænkning.
Eibach fjedre er kendt for at være ret bløde, så du skal være forberedt på en lidt mere blød hat bil med de fjedre på.
-
- Indlæg: 18
- Tilmeldt: 29. jan 2018, 21:42
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
Hvis den bliver omtrent 15 mm lavere, vil det passe mig helt fint.
Jeg regner med at beholde de originale avantgarde-støddæmpere, så det kan ikke gå helt skævt.
Når den “kun” bliver 15 mm lavere, er det vel ikke absolut nødvendigt at justeret ILS-kameraet i forruden? Kameraet er kun til ILS, bilen har ikke andre assistent-systemer.
Mvh Lasse
Jeg regner med at beholde de originale avantgarde-støddæmpere, så det kan ikke gå helt skævt.
Når den “kun” bliver 15 mm lavere, er det vel ikke absolut nødvendigt at justeret ILS-kameraet i forruden? Kameraet er kun til ILS, bilen har ikke andre assistent-systemer.
Mvh Lasse
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
For god ordens skyld vil jeg bemærke, støddæmperne stort set ikke har nogen indvirkning på undervognens hårdhed.LassE-klasse skrev:Jeg regner med at beholde de originale avantgarde-støddæmpere, så det kan ikke gå helt skævt.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
Dæmpere har STOR indvirkning på hårdheden af undervogn http://www.danspeed.dk/da/bilstein-b6-b ... r_1361.asp
Flere mærker bruger elektronisk styring af støddæmper hårdheden"Komfort - Auto - Sport" på deres støddæmpere.
Flere mærker bruger elektronisk styring af støddæmper hårdheden"Komfort - Auto - Sport" på deres støddæmpere.
ZOOM ZOOM.
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
Det kan du mene. Jeg er uenig.BWJ skrev:Dæmpere har STOR indvirkning på hårdheden af undervogn
'LassE-klasse' kan så prøve sig frem.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
- Martin_E320CDI
- Indlæg: 373
- Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
- Geografisk sted: 3360 Nordsjælland
Re: Sænkning, skal/skal ikke?
Selvfølgelig har det indvirkning på hårdheden ...det har det i alle dage haft . En støddæmper er en fjeders fjeder
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.