Sænkning, skal/skal ikke?

Alt vedrørende teknik
Besvar
LassE-klasse
Indlæg: 18
Tilmeldt: 29. jan 2018, 21:42

Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af LassE-klasse »

Hej,

Syntes min W212 E250 CGI Avantgarde, godt lige måtte være ca. 15 mm lavere. Er det korrekt, at Avantgarde-modeller er omkring 15 mm lavere fra fabrikken?

Hvis jeg monterer et sæt Eibach sænkningsfjedre, som sænker ca 30 mm; er det så 30 mm i forhold til en alm. standard undervogn? Med andre ord, vil en Avantgarde så “kun” blive 15 mm lavere med Eibach-fjedre?

På forhånd tak for svar :-)

Mvh Lasse
Brugeravatar
JTC
Indlæg: 2188
Tilmeldt: 19. jun 2012, 22:39
Geografisk sted: Greve / Sjælland
Kontakt:

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af JTC »

Det er 30mm i forhold til alm højde.

Så som du selv er inde på, så bliver det nok nærmere en 15mm sænkning.
Eibach fjedre er kendt for at være ret bløde, så du skal være forberedt på en lidt mere blød hat bil med de fjedre på.
JTC Mercedes specialist
Håndværkervænget 19
2670 Greve
Tlf. 61 777 104

http://www.jtcmb.dk
LassE-klasse
Indlæg: 18
Tilmeldt: 29. jan 2018, 21:42

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af LassE-klasse »

Hvis den bliver omtrent 15 mm lavere, vil det passe mig helt fint.

Jeg regner med at beholde de originale avantgarde-støddæmpere, så det kan ikke gå helt skævt.

Når den “kun” bliver 15 mm lavere, er det vel ikke absolut nødvendigt at justeret ILS-kameraet i forruden? Kameraet er kun til ILS, bilen har ikke andre assistent-systemer.

Mvh Lasse
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af tømreren »

LassE-klasse skrev:Jeg regner med at beholde de originale avantgarde-støddæmpere, så det kan ikke gå helt skævt.
For god ordens skyld vil jeg bemærke, støddæmperne stort set ikke har nogen indvirkning på undervognens hårdhed.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af BWJ »

Dæmpere har STOR indvirkning på hårdheden af undervogn http://www.danspeed.dk/da/bilstein-b6-b ... r_1361.asp
Flere mærker bruger elektronisk styring af støddæmper hårdheden"Komfort - Auto - Sport" på deres støddæmpere.
ZOOM ZOOM.
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af tømreren »

BWJ skrev:Dæmpere har STOR indvirkning på hårdheden af undervogn
Det kan du mene. Jeg er uenig.

'LassE-klasse' kan så prøve sig frem.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: Sænkning, skal/skal ikke?

Indlæg af Martin_E320CDI »

Selvfølgelig har det indvirkning på hårdheden ...det har det i alle dage haft . En støddæmper er en fjeders fjeder 8)
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Besvar