S211 kompressor

Alt vedrørende teknik
Besvar
Arne Sørensen
Indlæg: 37
Tilmeldt: 5. mar 2014, 21:42

S211 kompressor

Indlæg af Arne Sørensen »

Hej. Er der en der ved hvor kompressoren til min luftaffjedring på bagakslen på min 211 st.car sidder ?

Er der nogle guldkorn vedr. denne. Bilen løfter sig ikke og den har næsten lige fået nye org luftpuder.
Den skriver STOP Bilen er for lav.
Mb e220 2008 stc. car sølv
Mb Vito 113 extra lang W639 årg 11/2010
Brugeravatar
Martin_E320CDI
Indlæg: 373
Tilmeldt: 11. maj 2011, 18:44
Geografisk sted: 3360 Nordsjælland

Re: S211 kompressor

Indlæg af Martin_E320CDI »

Kompressoren sidder forrest i venstre hjulkasse . af med det forreste bundskjold , så kan du se den . Relæet til den sidder bagerst i sikringsboksen i motorrummet .
E320 Avantgarde W211 R6 , årgang 2004, 19" alu , Distronic , El ratstamme , Harman Kardon logic , Kurvelys , Euro 4 Partikelfilter.
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: S211 kompressor

Indlæg af Lars Hansen »

Kan tyde på at din kompressor ikke leverer luft og tryk nok.
Den skal leverer mellem 16 og 20 bar men der findes mulighed for at sætte en STAR-tester på og så fortæller testeren hvor problemet er.

Den er relativt nem at skifte, især hvis du har en lift, men vær opmærksom på at gummi dutterne i ophænget skal sættes over på den nye kompressor.
Husk også (meget vigtigt!) at skfte relæet og jeg mener også at du skal skifte luft filteret og kig de sorte gummi slanger godt efter for revner og sprækker.
De koster ikke ret meget at skifte og spare man pengene på skift af dem og de har en revne et forkert sted, suger den falsk og fugtig luft og så ødelægger de kompressor og ventilblok og det der er værre.

Der findes også rep-kit til den kompressor du har.
Noget med en ny stempelring og nye skurer og O-ring.
Det kit kan købes her: https://www.ebay.co.uk/itm/Mercedes-E-C ... xyAc1SSWcA
Ham der sælger dem, er enormt flink og rar og hjælper gerne med gode råd og det er altså værd at prøve med sådan et rep-kit, fremfor at købe en ny kompressor.
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Besvar