Side 1 af 1
S212 luftaffjedring bag
: 1. apr 2018, 20:05
af MBS210300TD
Hejsa.
Søger jeres ekspertviden om affjedringen på bagakslen på min 220d fra 2014.
Hvis bilen er slukket/stillestående mere end 5-6 timer, synker den bagi. Det er mest på højre baghjul og væsentlig mindre på venstre baghjul.
Er det en utæt luftbælg i højre side eller et relæ? Eller noget helt andet ?
På forhånd tak
Re: S212 luftaffjedring bag
: 2. apr 2018, 18:55
af jensen
Hvis du vil starte fra den billige ende skal du skifte slangen som går fra ventil under bagkofangeren og ud til puden, ellers er det puden som skal skiftes, har aldrig set fejl på ventilen
Re: S212 luftaffjedring bag
: 3. apr 2018, 18:50
af JTC
Må tilskyde en bemærkning, har skiftet en del ventiler hen over vinteren, som har løst problemet med at bilen falder sammen hen over natten.
80% ag gangene, er det luftben som er dårligt og 20% af gangene, er det ventilenheden som ikke holder tæt.
Følgefejl er så at nivo kompressoren står af, fordi den kommer på overarbejde, følgefejl af det, er så at hovedsikringen står af (hvilket er hele modulet)
Defekt slange er kun set 1 gang på en W212er.
Håber at infoen kan bruges til noget.
Re: S212 luftaffjedring bag
: 4. apr 2018, 05:44
af Martin_E320CDI
Er ventilerne ikke indbygget i bælgene på en 212er?
Re: S212 luftaffjedring bag
: 5. apr 2018, 05:19
af JTC
Nej, det er en enhed for sig, sider bag bagkofangeren og er rimelig udsat for salt og vand
Re: S212 luftaffjedring bag
: 5. apr 2018, 10:44
af Morten Bech
Kan man selv skifte ventilblok, slanger og luftpuder? Eller er der noget der skal kalibreres med tester?
Har hørt at nogen selv har skiftet luftpuder hvor de så er sprunget bag efter.
/Morten
Re: S212 luftaffjedring bag
: 5. apr 2018, 17:02
af JTC
Det kræver ikke noget speciel værkstøj for selv at skifte disse dele.
Det er mere et spørgsmål om hvor fiks man er på fingrene.