Side 1 af 1
E 200 fra 2011 med gear problemer, hjælp !
: 7. apr 2018, 08:44
af Cartin
Hej alle
Jeg valgte lykken at købe bil i Tyskland, dog med negativ resultat, og en defekt gearkasse. Havde udset mig en bil ug var ude at prøvekører bilen på en god lang tur, uden problemer og beslutter mig for at slå til. Fik den til en god pris synes jeg selv. Problemerne opstod på ved ud af Hamborg, hvor jeg købte bilen. Jeg fik udlæst fejlen som er en ventil på gearkassen, og de kunne heldigvis slette denne, så jeg kunne kører videre.
Bilen står i Padborg, da den ikke ville skifte gear og nærmest slår som mangel på kobling, når den bliver sat i gear. Så er mit sprøgsmål, hvilken erfaringer, har i med denne fejl, og hvad koster det at få lavet? alle svar er velkommen, er lidt trist over at have købt en defekt bil
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 11:36
af tømreren
5 eller 7 trins gearkasse?
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 11:42
af flychr
er det ikke altid 7 gear (auto) når det er en w212?
hvor meget har den kørt? hmm måske er der fusket med km??
chr
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 12:05
af Lars Hansen
Tilbage til forhandleren på HANS regning.
Alt andet er bare penge ud af din lomme og der er vel garanti på bilen, eller har du frasagt dig denne for at kunne handle billigere ?
Ellers er der musik i at få den vurderet hos Told&Skat på ladet af en autotrailer og få fradrag på registrerings afgiften pga. en svinedyr gearkassereparation...
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 14:33
af Cartin
Hej tømreren
Det er en 7 trins.
Jeg har virkelig brug for konstruktiv hjælp.
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 14:38
af Cartin
Cartin skrev:Hej tømreren
Det er en 7 trins.
Jeg har virkelig brug for konstruktiv hjælp.
Det er en 7 trins
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 15:49
af Lars Hansen
Hvilken konstruktiv hjælp er det du ønsker ?
Vil du vide hvad det koster at få fikset din 'tomatgearkasse ?
For det kan ingen sige noget som helst om. Vi er jo ikke synske...
Men det kan være en eller anden bagatel eller det kan være noget rigtig lort med en stor regning til følge.
Få ringet til sælger og få aftalt med ham hvad du skal.
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 15:52
af Lars Hansen
...Og måske skal man ikke bare slette en fejl, men få kigget lidt ekstra på tingene når du har oplevet at der ER problemer.
Tænker at gearkassen var gået i nødprogram og den gik ud af det nødprogram da fejlen blev slettet og det kan da være katastrofalt for pengepungen at gøre sådan.
Der er jo en grund til at den gik i nødprogram til ar starte med...
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 17:42
af tømreren
flychr skrev:er det ikke altid 7 gear (auto) når det er en w212?
Nej, det er det ikke.
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 17:52
af tømreren
Jeg skal ellers love for, 'fanden bliver malet på væggen'.....
Det KAN jo også være noget så simpelt som en defekt 'Lock-Up' magnetventil, der enten er slidt eller har sat sig....
Du bliver nødt til at få bugseret vognen, til et værksted med en automatgearkasse kyndig mekaniker, for at få stillet en diagnose. Du kan intet gøre, hvad angår nedslag i registreringsafgift, annullering af handelen eller lignende, før du har en skriftlig udtalelse, der sagligt beskriver problemstillingen.
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Re: E 200 fra 2011
: 7. apr 2018, 19:34
af Cartin
tømreren skrev:Jeg skal ellers love for, 'fanden bliver malet på væggen'.....
Det KAN jo også være noget så simpelt som en defekt 'Lock-Up' magnetventil, der enten er slidt eller har sat sig....
Du bliver nødt til at få bugseret vognen, til et værksted med en automatgearkasse kyndig mekaniker, for at få stillet en diagnose. Du kan intet gøre, hvad angår nedslag i registreringsafgift, annullering af handelen eller lignende, før du har en skriftlig udtalelse, der sagligt beskriver problemstillingen.
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Hejsa
Tak for dit indlæg. Klart jeg er nervøs for, om jeg står med en enorm regning på reparation af gearkasse.
Når det så er sagt, så fik jeg som sagt udlæst fejl ved MB i Hamborg, der nævnte ventil nr 5 og noget om, der kunne sidde metalrester i den. De gav mig det råd, jeg godt kunne køre videre med forsigtighed, hvilket jeg gjorde fra hamborg til padborg, hvor fejlen genopstod efter en pause. Men igen tak for dit indlæg.
Re: E 200 fra 2011
: 11. apr 2018, 18:34
af Cartin
tømreren skrev:Jeg skal ellers love for, 'fanden bliver malet på væggen'.....
Det KAN jo også være noget så simpelt som en defekt 'Lock-Up' magnetventil, der enten er slidt eller har sat sig....
Du bliver nødt til at få bugseret vognen, til et værksted med en automatgearkasse kyndig mekaniker, for at få stillet en diagnose. Du kan intet gøre, hvad angår nedslag i registreringsafgift, annullering af handelen eller lignende, før du har en skriftlig udtalelse, der sagligt beskriver problemstillingen.
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Hejsa
så fik jeg udlæst fejlkoder, og da du virker som den mest kompetente, der har svaret på mit indlæg, håber jeg du vil bruge et par minutter på at svare på mit spørgsmål.
Kan læse mig frem til, det er ventil nr. 5 kan jeg nøjes med at skifte én ventil?
Jeg har set, dette er en simpel reparation, men skal gearkassen kodes efter udskiftning af ventil?
Med venlig hilsen
Carsten
Re: E 200 fra 2011
: 11. apr 2018, 19:21
af BWJ
Cartin skrev:tømreren skrev:Jeg skal ellers love for, 'fanden bliver malet på væggen'.....
Det KAN jo også være noget så simpelt som en defekt 'Lock-Up' magnetventil, der enten er slidt eller har sat sig....
Du bliver nødt til at få bugseret vognen, til et værksted med en automatgearkasse kyndig mekaniker, for at få stillet en diagnose. Du kan intet gøre, hvad angår nedslag i registreringsafgift, annullering af handelen eller lignende, før du har en skriftlig udtalelse, der sagligt beskriver problemstillingen.
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Hejsa
så fik jeg udlæst fejlkoder, og da du virker som den mest kompetente, der har svaret på mit indlæg, håber jeg du vil bruge et par minutter på at svare på mit spørgsmål.
Kan læse mig frem til, det er ventil nr. 5 kan jeg nøjes med at skifte én ventil?
Jeg har set, dette er en simpel reparation, men skal gearkassen kodes efter udskiftning af ventil?
Med venlig hilsen
Carsten
Det skal den ikke, det er plug´n´play
Re: E 200 fra 2011
: 11. apr 2018, 20:40
af tømreren
Cartin skrev:tømreren skrev:Jeg skal ellers love for, 'fanden bliver malet på væggen'.....
Det KAN jo også være noget så simpelt som en defekt 'Lock-Up' magnetventil, der enten er slidt eller har sat sig....
Du bliver nødt til at få bugseret vognen, til et værksted med en automatgearkasse kyndig mekaniker, for at få stillet en diagnose. Du kan intet gøre, hvad angår nedslag i registreringsafgift, annullering af handelen eller lignende, før du har en skriftlig udtalelse, der sagligt beskriver problemstillingen.
Jeg ønsker dig alt held og lykke.
Hejsa
så fik jeg udlæst fejlkoder, og da du virker som den mest kompetente, der har svaret på mit indlæg, håber jeg du vil bruge et par minutter på at svare på mit spørgsmål.
Kan læse mig frem til, det er ventil nr. 5 kan jeg nøjes med at skifte én ventil?
Jeg har set, dette er en simpel reparation, men skal gearkassen kodes efter udskiftning af ventil?
Med venlig hilsen
Carsten
Tak for tilliden. Jeg prøver dog blot at svare konstruktivt og lavpraktisk.
Ja, du kan nøjes med at skifte én ventil. Men det er vigtigt at få kontrolleret hele kredsløbet for spåner. Ellers risikerer du blot at ødelægge den nye og/eller nogle af de andre.
Og som 'BWJ' skriver, så skal der ikke kodes. Det er en ventil der får olietryk, styret af en magnetventil. Så der er ingen elektronik involveret.