W203 220CDI (OM646) Er blevet tørstig efter Diesel
: 9. apr 2018, 12:23
Hej
Jeg har en W203 220CDI med Om646 motor (150hk) den er begyndt og blive tørstig her over det sidste år.
Førhen har den ved blandet kørsel brugt 6,1L pr 100km efter forbrugsmåleren, og det har passet ok når man har regnet det ud. Men her det sidste år er det blevet langsomt dårligere, og nu bruger den 7,3L pr 100km. Bilen er pendler bil og kører samme tur (30km hver vej hver dag), og kørsels mønstret er uændret.
Bremser og lejer er i orden, og bilen triller uden besvær.
Så personligt kredser jeg om motoren, bil og motor har kørt 400000 km, der bliver altid hældt diesel på ved Cirkle K eller Shell, og oven i det får den en gang imellem service rens fra Bell Add, der har aldrig været problemer med forurening ved syn, til kokset EGR ventil eller andet.
Mit spørgsmål er så hvad kan det være som gør så stor en forskel på 1 år? er det bare slidte dyser, eller er det for lavt tryk på diesel pumpen evt følere? dårlig turbo?
Jeg vil sætte pris på jeres bud og guldkorn.
Mvh
Chris
Jeg har en W203 220CDI med Om646 motor (150hk) den er begyndt og blive tørstig her over det sidste år.
Førhen har den ved blandet kørsel brugt 6,1L pr 100km efter forbrugsmåleren, og det har passet ok når man har regnet det ud. Men her det sidste år er det blevet langsomt dårligere, og nu bruger den 7,3L pr 100km. Bilen er pendler bil og kører samme tur (30km hver vej hver dag), og kørsels mønstret er uændret.
Bremser og lejer er i orden, og bilen triller uden besvær.
Så personligt kredser jeg om motoren, bil og motor har kørt 400000 km, der bliver altid hældt diesel på ved Cirkle K eller Shell, og oven i det får den en gang imellem service rens fra Bell Add, der har aldrig været problemer med forurening ved syn, til kokset EGR ventil eller andet.
Mit spørgsmål er så hvad kan det være som gør så stor en forskel på 1 år? er det bare slidte dyser, eller er det for lavt tryk på diesel pumpen evt følere? dårlig turbo?
Jeg vil sætte pris på jeres bud og guldkorn.
Mvh
Chris