hej
tak for billeder! nu mangle vi bare at få at vide at den går som ny igen!!
Chr
E220 cdi fejl P042f71, EGR stuck closed og rens af indsug
Re: E220 cdi fejl P042f71, EGR stuck closed og rens af indsu
1996 c200 km 250000km ,kone bil 230TE 415000km år 1989 (90model) har haft 2 gange 300D en 1985 og 1987.
-
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56
Re: E220 cdi fejl P042f71, EGR stuck closed og rens af indsu
Sidste stemnings billeder
Motoren er samlet og startet uden nogen lækager eller umiddelbare fejl. Dog var den længe om at starte i forhold til normalt, men har jo også haft åbnet brændstof systemet.
Mangler alle bundplader og covers, samt efterfylde kølervæste. .. . og så skal den på testtur.
Motoren er samlet og startet uden nogen lækager eller umiddelbare fejl. Dog var den længe om at starte i forhold til normalt, men har jo også haft åbnet brændstof systemet.
Mangler alle bundplader og covers, samt efterfylde kølervæste. .. . og så skal den på testtur.
-
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56
Re: E220 cdi fejl P042f71, EGR stuck closed og rens af indsu
Så blev bilen testet. . . . desvære var der fejl på turbo og partikkelfilter diff sensor. Men det var bare en vakuum slange der var hoppet af på en ventil til styring af turboerne, må have kommet til at hive i den da jeg skulle flytte termostathuset.
Næste tur gik fint
Umiddelbart går den bedre i tomgang og har måske en lille smule mere bundtræk, ellers helt som før og den føles ikke hurtigere.
Gear kassen går også lidt anderledes, men svært at vurdere om den skifter blødere ved kø-kørsel.
Håber dog at det også har pyntet lidt på km/l.
Dog er jeg overrasket over at der kan være så meget snask i motoren og den bare kører som den skal.
Og så er jeg klar til en lille ferie.. . .brugte ca. 30 timer på projektet, det tog også lang tid at rense det hele og det er heller ikke nemmere når man leger ''perlegrus mekaniker'' ude i det fri
Næste tur gik fint
Umiddelbart går den bedre i tomgang og har måske en lille smule mere bundtræk, ellers helt som før og den føles ikke hurtigere.
Gear kassen går også lidt anderledes, men svært at vurdere om den skifter blødere ved kø-kørsel.
Håber dog at det også har pyntet lidt på km/l.
Dog er jeg overrasket over at der kan være så meget snask i motoren og den bare kører som den skal.
Og så er jeg klar til en lille ferie.. . .brugte ca. 30 timer på projektet, det tog også lang tid at rense det hele og det er heller ikke nemmere når man leger ''perlegrus mekaniker'' ude i det fri
-
- Indlæg: 127
- Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56
Re: E220 cdi fejl P042f71, EGR stuck closed og rens af indsu
Efter at have kørt et stykke tid, så er status denne:
Periodisk fejl p0471: abnormal range/performance egr system er helt væk. Sikkert grundet unormalt tryk i egr systemet da den var næsten blokeret. Var ellers en ledningsfejl ifølge Star diagnose.
Noget mere bundtræk. Føles som en mild chip tuning.
Går længere på literen på lange ture, ca. 15%. Bykørsel er svært at vurdere, men virker til at være uændret.
Min aktions radius er steget når jeg har fuld tank, ca 40km mere. Men den falder meget hurtigere når jeg kørere friskt og stiger ligeledes hurtigere til højere tal end før, når jeg kører økonomiskt.
Langt færre gearskift ved lav hastighed og køkørsel. Nu kan den sejtrække i 2', hvor den før skiftede til 1'.
Lidt blødere skift i lave gear ved lav hastighed (1-2-3), men lidt hurtigere og hårdere ved højere gear (3-4-5)
Mvh.
Morten
Periodisk fejl p0471: abnormal range/performance egr system er helt væk. Sikkert grundet unormalt tryk i egr systemet da den var næsten blokeret. Var ellers en ledningsfejl ifølge Star diagnose.
Noget mere bundtræk. Føles som en mild chip tuning.
Går længere på literen på lange ture, ca. 15%. Bykørsel er svært at vurdere, men virker til at være uændret.
Min aktions radius er steget når jeg har fuld tank, ca 40km mere. Men den falder meget hurtigere når jeg kørere friskt og stiger ligeledes hurtigere til højere tal end før, når jeg kører økonomiskt.
Langt færre gearskift ved lav hastighed og køkørsel. Nu kan den sejtrække i 2', hvor den før skiftede til 1'.
Lidt blødere skift i lave gear ved lav hastighed (1-2-3), men lidt hurtigere og hårdere ved højere gear (3-4-5)
Mvh.
Morten