Side 1 af 1

W212 200 CDI lang tid om at starte

: 12. jun 2018, 16:49
af pullman
Motoren skal tørne meget for at starte og der meldes periodisk fejl på brændstof tryk..

Low pressure pumpen er ok og levere ca 4,5 bar..

Brændstof filter er nyt..

Jeg tænker at det må være HT pumpen som er defekt eller en sensor, er det bare byt til nyt?

Når motoren er startet fungere alt normalt..

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 12. jun 2018, 21:34
af jensen
Der er nogen af dem som kører med en dårlig knastføler evt. prøv at høre ved MB

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 13. jun 2018, 11:27
af pullman
Hvis det var en knastføler, kan jeg ikke fortå at den viser brændstoftryk fejl..

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 13. jun 2018, 13:39
af Lars Hansen
Hvis den viser lavt tryk, er det vel smartest at teste for følerfejl.
Den er jo langt billigere at skifte end en højtrykspumpe...

Har du kigget efter om alt er tæt og om der eventuelt trækkes noget luft ind et sted der ikke skal have det ?

Og du siger at tingene virker når først der er gang i "dikkeværket", for så tyder det ikke på at højtrykspumpen ikke leverer varen eller den får "falsk luft" ?

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 15. jun 2018, 13:45
af pullman
Lars Hansen skrev:Hvis den viser lavt tryk, er det vel smartest at teste for følerfejl.
Den er jo langt billigere at skifte end en højtrykspumpe...

Har du kigget efter om alt er tæt og om der eventuelt trækkes noget luft ind et sted der ikke skal have det ?

Og du siger at tingene virker når først der er gang i "dikkeværket", for så tyder det ikke på at højtrykspumpen ikke leverer varen eller den får "falsk luft" ?
Enig, problemet på en w212 med 651 motor er at hele rail skal skiftes, man kan ikke købe en løs sensor! en rail koster ca 4500+moms :)

Der er forsøgt med en ny brugt rail, motorlampen lyser ikke mere men motoren er forsat meget længe om at starte :( og når motoren tørner stiger trykket meget langsomt op til de 300 bar som den skal bruge for at kunne starte...

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 15. jun 2018, 14:04
af Lars Hansen
Mercedes vælger fandeme nogle SKOD løsninger !!! :evil:

Men hvis ikke den kan bygge tryk op, er der jo et sted trykket forsvinder hen eller pumpen mangler evne til at leverer varen...

Er der lavet flowmåling og tryk på pumpen separat ?

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 15. jun 2018, 23:06
af Bri_jac
Hvis trykket bliver afledt pga fejl på rail pressure senor vil dieselen blive ledt tilbage i tanken af returrøret, dette styres af pressure regulating valve
Men er fejlen lokaliseret til at være en defekt rail pressure sensor? det synes jeg ikke entydigt er bevist

Der kan læses lidt mere om OM651 her, se side 38+39
autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/motor/dieselmotor/sb_cdi_OM651_br204_en.pdf

Re: W212 200 CDI lang tid om at starte

: 22. jun 2018, 19:25
af pullman
Bri_jac skrev:Hvis trykket bliver afledt pga fejl på rail pressure senor vil dieselen blive ledt tilbage i tanken af returrøret, dette styres af pressure regulating valve
Men er fejlen lokaliseret til at være en defekt rail pressure sensor? det synes jeg ikke entydigt er bevist

Der kan læses lidt mere om OM651 her, se side 38+39
autocats.ws/manual/sdmedia/mediadb/mb_Acrobat/motor/dieselmotor/sb_cdi_OM651_br204_en.pdf

Der var skidt og rust inde i rail og sensorer, og så var der 2 dyser defekte, efter dette er lavet køre vognen bedre end nogensinde.

Jeg endte med at købe 2 originale dyser, fik først en renoveret fra autoimport men den var dårliger end den gamle