Kørt i et hul i asfalten

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Kørt i et hul i asfalten

Indlæg af Bent »

Jeg var så uheldig, at kører i et hul i asfalten - med højre forhjul. Efter denne uheld, er der kommet en rumlen fra forenden af bilen og jeg havde den opfattelse, at forhjulslejet måske var gået i stykker.
Men efter at have løftet bilen og drejet rundt med forhjulene, kan jeg ikke høre noget forkert. Bør man ikke kunne høre lejestøj, hvis altså forhjulslejet var i stykker ?

Bremserne slæber lidt imod bremseskiven, - men det er vel helt normalt. Når jeg slynger hjulene rundt kan jeg se, at dækkene ikke er helt runde - er det normalt ?
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Kørt i et hul i asfalten

Indlæg af Eje2970 »

Det kunne jo også være dækket der er ødelagt. Du kan jo prøve at sætte et andet hjul på og se om det forsvinder. Dæk SKAL være runde ellers vil det give rystelser ved motorvejshastigheder.

Normalt skal klodserne kun røre skiven meget lidt eller helst ikke. Men når du har hjulet løftet skal det kun kører flere omgange efter du har sluppet det. Men det lyder som det er OK på din bil.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Morten Bech
Indlæg: 127
Tilmeldt: 1. feb 2011, 08:56

Re: Kørt i et hul i asfalten

Indlæg af Morten Bech »

Dækket kan være skadet og/eller fælgen.

Sæt en anden fælg på og se om det er væk. Fælgen kan rettes op og dækket kan skiftes.
Besvar