Side 1 af 1
Pumpe til luftundervogn ML 500
: 9. aug 2018, 11:20
af Kelddaek
Jeg har en ML 500 fra 2007
En dag da jeg slukkede bilen blev luftpumpen til undervognen ved med at køre,
og efter noget tid fik jeg taget sikringen ud og pumpen blev meget varm.
Derefter skiftede, luftpumpen med en helt ny da jeg troede det var den.
Bilen starter fint, men når luftpumpen starter går bilen ud.
Hvis jeg fjerne sikringen til luftpumpe starter og køre bilen ok.
Den skriver ikke nogle fejl med tester.
Er der nogle gode ideer ????
Re: Pumpe til luftundervogn ML 500
: 9. aug 2018, 13:26
af Lars Hansen
Har du kigget på relæet der styre spænding til kompressoren ?
I rigtig mange tilfælde, er det relæet der starte med at svigte og så kør pumpen altså indtil den brænder af (stempelringen er af plast og ødelægges)
Så skifter man pumpen, UDEN at skifte relæet og så skal der ikke den store udvidet sporvognsskinneskidtskarbereksamen til regne ud hvad der så sker...IGEN !!!
Start med at købe et nyt relæ. Det koster 50 kr. og så undgår man den store udgift til en kompressor og er det alligevel den der er problemet, har man jo skiftet relæet...
I følge Mercedes service manualer, skifter man ALTID relæ når man skifter kompressor.
Jeg, klog af skade(!), skifter relæet forebyggende hver gang jeg laver service på bilen og så håber jeg på at jeg får færre problemer med min airmatic-undervogn.
Re: Pumpe til luftundervogn ML 500
: 14. aug 2018, 14:23
af Kelddaek
Lars Hansen skrev:Har du kigget på relæet der styre spænding til kompressoren ?
I rigtig mange tilfælde, er det relæet der starte med at svigte og så kør pumpen altså indtil den brænder af (stempelringen er af plast og ødelægges)
Så skifter man pumpen, UDEN at skifte relæet og så skal der ikke den store udvidet sporvognsskinneskidtskarbereksamen til regne ud hvad der så sker...IGEN !!!
Start med at købe et nyt relæ. Det koster 50 kr. og så undgår man den store udgift til en kompressor og er det alligevel den der er problemet, har man jo skiftet relæet...
I følge Mercedes service manualer, skifter man ALTID relæ når man skifter kompressor.
Jeg, klog af skade(!), skifter relæet forebyggende hver gang jeg laver service på bilen og så håber jeg på at jeg får færre problemer med min airmatic-undervogn.
Hej Lars
Tak for svar
Jeg skiftede relæ da jeg skiftede kompressor, og skiftede et til fordi jeg tænkte det måske var defekt, kompressoren starter også kort inden bilen slukke ned, som den går i en form for nødprogram.