Hej derude,
Jeg har et problem med min C220 Coupe fra 2012, med 7G Tronic Plus gearkassen.
Den har meget hård gearskift ved lavere gear, endnu mere når den er kold. Det bliver lidt bedre når bilen er varmet op, men stadigvæk ikke lige så smooth som ved højere gear (4 -> 5 -> 6 -> 7).
Jeg har lige fået skyllet gearkassen og det hele, for at udelukke at det kunne være problemet. Men det er der stadig. Med mere vægt i bilen føles det bedre, og der er gearskiftet lidt blødere. Det hjælper også at benytte paddles, for at få den til at skifte lidt før. Ved koldstart kan der komme ret slemme ryk.
Nogle der har været ude for det samme?
Jeg har søgt og søgt på problemet, og har læst at det kan være alt fra nyt ventil hus, til en software opdatering af TCU/ECU, converter problemer, conductor plate problemer (som vel er en del af ventilhuset?). Jeg er lidt på bar bund, men håber det kan løses uden at det bliver den helt store værkstedsregning.
C220 2012 - hårdt gearskifte (7G Tronic Plus)
-
Re: C220 2012 - hårdt gearskifte (7G Tronic Plus)
Hej. Jeg har en C200CDI 2012 (198000km) med samme gearkasse, jeg syntes også at min gør det samme. Den har lige været til service ved Ejner Hessel og de sagde at der ikke var noget galt

Har helt samme bil, Nu hvor morgen temperaturen er kommet omkring 10 grader eller mindre, Kommer der et lille hug hver morgen når den skifter op i anden gear når jeg kører stille . har talt med en Mb mek som har haft flere 212'er og har også en 204, De har gjort det alle sammen. Er sikker på det er en "egenskab" Min havde kørt 7000 km da jeg købte den, Og nu her 150.000 km senere, Er det uændret. Også når jeg har skiftet olie.
få tjekket dyserne
jeg kan evt. hjælpe dig hvis du er i nærheden af hovedstadsområdet..
fungere dyser eller diesel indsprøjtning ikke korrekt oplever man dårlige gearskift

fungere dyser eller diesel indsprøjtning ikke korrekt oplever man dårlige gearskift
Fundet frem til problemet?
Har døjet med samme problem i et par år med opdateringer, rens, nyt skiftehus + kondukterplade, flere olieskift.
Fik en vurdering af en mb mand, og vurderede at nogle tætningsringe i kassen var dårlige.
Så jeg tænker en renoveret kasse er vel vejen frem
Har døjet med samme problem i et par år med opdateringer, rens, nyt skiftehus + kondukterplade, flere olieskift.
Fik en vurdering af en mb mand, og vurderede at nogle tætningsringe i kassen var dårlige.
Så jeg tænker en renoveret kasse er vel vejen frem