Luft affjedring bag

Alt vedrørende teknik
Besvar
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej alle
Kan fornemme at det her er en klassiker men :
Min E200 w212 205. St. Car er lige pludselig blevet træt i gumpen. Det er en gt’er ( gammel taxa ) der nærmer sig 400 t.
Over 4-5 nætter har tabt trykket på bagenden helt når jeg kom ud om morgenen. Det har typisk været ned til ca. 2-5 grader.
Den synker helt jævnt i begge sider , ikke noget med med den ene side mere end den anden.
Kørte til mekaniker idag hvor den har stået i 7 timer uden at synke en millimeter. Ca. 10-11 grader Tak for det , så nåede man jo så langt. Havde håbet på en defekt slange/ ventil ( billigt ) men hvis det er afhængigt af temp. Er der vel kun bælgene ( dyrt )
tilbage eller hvad. Synes bare at det at lyder underligt at begge sider bliver utætte samtidig , samt at den kun synker når temp. Kommer under præcis 5 grader.
Gode ( billige ) bud søges
Kh Per
E200 w212, 206 st.car
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af Hr-Laursen »

Havde samme problem. Her blev ventilblokken skiftet og nu er problemet løst.
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej igen
Så er ventilblokken skiftet men det har desværre ikke fjernet problemet.
Så status er at den stadig synker når det er koldt æv.
Nogle andre ideer.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af Hr-Laursen »

Jeg har nøjagtigt samme problem. Har fået skiftet ventilblokken og det hjalp i kogle måneder før den var gal igen. Har lige fået skiftet den ene luftpude pga mistanke om utæthed. JTC lavede en lille test på min bil. Han lukkede luften ud af den ene luftbælg for at se om bilen sank sammen. Det gjorde den hvorfor vi blev enige om kun at skifte den ene som vi mistænkte for at være utæt.
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Ok tak for melding. Troede at hvis en af bælgene var utæt ville den synke skævt til den utætte side. Prøver at checke bælgene.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Glemte at spørge om det har løst problemet.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af Hr-Laursen »

Det ved jeg ikke med sikkerhed endnu da fejlen var periodisk. Men den var ikke sunket i morges da jeg kom ud til bilen, så måske jeg er heldig...
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af Hr-Laursen »

Her er en lille opdatering.

En lille uge efter at jeg fik skiftet luftpuden i bagerste højre side har jeg ikke oplevet at bilen er sunket. Så krydser stadig fingre for at det var det der skulle til.
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej igen
Nu er bilen nået dertil i sit sygdoms forløb at det er tydeligt at den synker hurtigere i venstre bagside. Dette indikerer jo at venstre bag-bælg er utæt og skal skiftes. Jeg kan se at man i forum anbefaler fjedre fra Arnott, så jeg kommer lige med nogle hurtige spørgsmål:

Skal jeg skifte begge fjedre ved samme lejlighed. Har kun haft bilen i 3/4 år så jeg ved jo ikke om den højre er skiftet. (Bilen er de sidste år inden jeg købte blevet serviceret på et ikke Mercedes værksted, så ingen service historie at aflæse). Har fundet fjedrene hos Auto-doc for 2.500 pr. stk. Så det er jo ikke i småtings afdelingen.
Passer Arnott fjedre direkte på bilen, eller kræver det nogle ændringer på denne.
De annoncerer med livsvarig garanti, men hvad dækker den.

Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af Lars Hansen »

Jeg ser ikke om din bil har "Airmatic" men de bagerste fjedre bør, under alle omstændigheder, skiftes parvis når du monterer ARNOTT-fjedre, for ellers risikerer di at de ikke kommer til at fungerer korrekt sammen.
Det er lidt "øhh" at monterer en ny luft-fjeder og så melder dit display fejl, fordi de ikke arbejder rigtigt sammen.

I øvrigt er der altså også noget "butik" i at skifte dem begge samtidig, for det er nogenlunde det samme der skal splittes ad (en hel del) når der skal skiftes fjedre og så kan du ligeså godt skifte i begge sider når du er igang.
Når den ene fjeder ånder ud, sker det ofte med den anden kort tid efter...
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej Lars
Tak for svaret. Næææ, bilen har kun luft i bagenden. Jeg har dd. Bestilt til begge sider og så håber jeg sørme at det løser problemet.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej igen
Dette er så forhåbentlig sidste afsnit af denne saga. Luftbælge udskiftet til 2 nye fra Arnott og den taber ikke længere luft. Den er nu ca. 1,5 cm. Skæv i mellem højre og venstre side. Har lige været hos mekaniker, men det er kun dem med luft i alle 4 hjørner der kan justeres da der kun er een ventil på denne model. Gider ikke rode mere så hvis i møder en der minder lidt om Tummelumsen, så det bare mig.
På genkig når næste problem melder sig.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
jensen
Indlæg: 781
Tilmeldt: 23. feb 2012, 23:14

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af jensen »

Passer ikke der sidder en højre og en venstre føler ved begge baghjul
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Luft affjedring bag

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej Jensen
Er du sikker på det når det er en model der kun har luft i bagenden. Ved du cirka hvor de skulle være placeret. En eller anden form for føler må der vel være da den af og til meddelte at jeg skulle vente med at køre til den havde pustet sig op.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
Besvar