W212 vibrerer bagfra

Alt vedrørende teknik
Besvar
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Hej.

Jeg har en w212 fra 2010 som har kørt 484000. Den har vibrationer fra bagenden, når jeg accelerere og motorbremser.

Jeg har søgt herinde oh kun fundet 1 indlæg med samme problem. Her var det kardanakslen der var problemet. Hvis det er samme sag med min, er der så en metode man kan finde ud af det på?

På forhånd tak.

Vibrationerne bliver mere udtalt når bagenden bliver belastet, f.eks. når man kører på ujævn vej.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af BWJ »

Lieberkind skrev: 17. dec 2018, 21:11 Hej.

Jeg har en w212 fra 2010 som har kørt 484000. Den har vibrationer fra bagenden, når jeg accelerere og motorbremser.

Jeg har søgt herinde oh kun fundet 1 indlæg med samme problem. Her var det kardanakslen der var problemet. Hvis det er samme sag med min, er der så en metode man kan finde ud af det på?

På forhånd tak.

Vibrationerne bliver mere udtalt når bagenden bliver belastet, f.eks. når man kører på ujævn vej.
Ja, ved at skifte den, for du har jo tjekket trækaksler, bagtøjsophæng, hardyskiver og midterleje, not ?
ZOOM ZOOM.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Tak for svar. Jeg har ikke tjekket noget endnu, for jeg håbede at det med at det bliver værre når bagenden bliver presset ned, kunne indikerer hvad det kunne være.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af BWJ »

Lieberkind skrev: 20. dec 2018, 17:24 Tak for svar. Jeg har ikke tjekket noget endnu, for jeg håbede at det med at det bliver værre når bagenden bliver presset ned, kunne indikerer hvad det kunne være.
Hvis det kun er når den bliver trykket ned, ville jeg tjekke trækaksler og bagtøjsophæng, jeg forstod bare at det var hele tiden :oops:
Da vinklen ikke ændrer sig ved last på bagenden, kan kardan udelukkes.
ZOOM ZOOM.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Jeg kigger lidt på trækaksler og ophæng.
Der er nogle gange meget lidt når bagenden ikke er belastet og bliver det er meget tydeligt når den bliver.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Update: Nu har jeg skiftet forreste ophæng på bagbro og støddæmpere, dertil har jeg fået balanceret hjulene.

Det har hjulpet en del, men det problemet er der stadig.

Hvordan kontrollerer jeg bedst trækaksler, bagtøjsophæng og midterleje, not?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af BWJ »

Lieberkind skrev: 13. sep 2019, 13:52 Update: Nu har jeg skiftet forreste ophæng på bagbro og støddæmpere, dertil har jeg fået balanceret hjulene.

Det har hjulpet en del, men det problemet er der stadig.

Hvordan kontrollerer jeg bedst trækaksler, bagtøjsophæng og midterleje, not?
trækaksler, dreje/trække/lytte, ellers byt om på dem.(på lift)
bagtøjsophæng, med koben og lygte.(på lift)
midterleje, Trække/løfte og tjekke for revner i gummibælg, (på lift)

(tror stadig det er din kardan)
ZOOM ZOOM.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Trækaksler, samt hardyskiver og midterleje er kontrolleret uden at finde noget.

Jeg har lagt mærke til at den nogle gange holder op med rystelserne når jeg har kørt 15-20 km.

Jeg kan også få den til at ryste i P og N og jeg giver den gas op til 2000 omd. og der holder den stille så kardan ikke roterer. og det føles på samme måde.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af BWJ »

Øhh, når du kan få den til at ryste når den holder stille, er det andre steder du skal lede.
Nu antager jeg at motor bare spinner ,uden udsættere og hakkeri.
Har du nogensinde fået gearkasse og converter skyllet grundigt, hvis der ligger slam i converteren kan det også give rystelser/ubalance - NB. jeg tør ikke tænke på skævt svinghjul.
ZOOM ZOOM.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Har lige haft den på lift og kunne høre en klapren/raslen fra converter, som blev tydeligere hvis jeg fjernede den gummiprop der sidder i bunden på converterhuset.

Tænker at jeg skal tale med JTC om det. Den blev skyllet sidst, for ca 60000 km siden, men dermed ikke sagt at den ikke kan tåle en skylning igen.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Jeg lagde mærke til at motorophængets ydre del stod på de små gummiklodser der er monteret på vangen. Kan det være så simpelt at det er det der er problemet. De er godt nok kun 100.000 gamle.
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af BWJ »

Prøv at åbne kølerhjælm, start bilen og sæt den i D, træd på bremsen og giv lidt gas, - gør det samme i R, i begge situationer må motor ikke tippe mere end få cm op og ned.
ZOOM ZOOM.
Lieberkind
Indlæg: 34
Tilmeldt: 10. aug 2015, 09:41

Re: W212 vibrerer bagfra

Indlæg af Lieberkind »

Er prøvet uden held.

Jeg har talt med Gørløse mekaniker som mener at det kan være gearkasse ophæng, som jeg skifter i dag.

Der kommer en update senere. :-)

Jeg er dog nervøs for at der er problemer med converter eller gearkasse.
Besvar