rustfri stål udstødning SLK

Alt vedrørende teknik
Besvar
swoyzee
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. okt 2017, 20:13

rustfri stål udstødning SLK

Indlæg af swoyzee »

Har lige fået monteret en ny rustfri stål udstødning SuperSport fra cat. og bagud indkøbt i Tyskland med 63mm. rør til begge lydpotter
og med 2 ovale afgangsrør 90x120mm på hver lydpot, det lyder rigtig godt uden at være for larmende ( dejlig dyb brummen)
men når jeg kører laver det en utrolig resonans så det brummer højt inde i bilen, rørog lydpotter går ikke imod nogen steder og alle gummiophæng
er nye, har hørt at rustfri stål kan have en høj resonans i sig selv, så nu vil jeg prøve at vikle Powerwrap omkring begge rør fra cat. og ud til hver sin lydpotte, strammet med rustfri stål
DSC_0201 (3)[2305843009216812411].JPG
metalstrips for hver 20cm., er der nogen der har erfaring med det? eller nogen der har andre forslag?
swoyzee
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. okt 2017, 20:13

Re: rustfri stål udstødning SLK

Indlæg af swoyzee »

Er der virkelig ingen der har erfaring med at afhjælpe problemet med resonans i rustfrit stål udstødning ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: rustfri stål udstødning SLK

Indlæg af BWJ »

Det er sikkert lige som Kleemanns potter, og et nødvendigt onde ved lave omdr.
Det er svært både at blæse og have mel i munden :lol:
ZOOM ZOOM.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: rustfri stål udstødning SLK

Indlæg af Eje2970 »

Jeg tror ikke det kommer fra rørene men fra potterne. Hvis kabinen har nogle naturlige egenresonanser i det lave område skal der ikke meget energi til at anslå dem. Så for at undgå dem så kan man fjerne kilden eller dæmpe resonanserne i kabinen. I dit tilfælde kunne man måske dæmpe bunden, især over potterne, mere end de er fra fabrikken. Husk at lave frekvenser absorberes kun af tungt matriale.

Har selv prøvet at køre med en bagerste potte uden meget indmad, efter 14 år. Det var som at få en helt anden bil, lydmæssigt, da potten blev skiftet. Bilen var godt nok ikke en MB men en Golf4.

Er du iøvrigt 110% sikker på at HELE udstødningsystemet er flydende ophængt og ikke rører noget. Det er ikke til at se på dit billede.
Og ellers er jeg enig med BWJ.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
swoyzee
Indlæg: 20
Tilmeldt: 20. okt 2017, 20:13

Re: rustfri stål udstødning SLK

Indlæg af swoyzee »

Tak for svarene, prøver lige at isolere hjulbrønden i bagagerummet da potterne sidder lige nøjagtigt på hver side af den,
så tror måske at den er med til at forstærke resonansen
Besvar