W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart

Alt vedrørende teknik
Besvar
soren

W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart

Indlæg af soren »

I går begyndte min 211 220CDI at lyse med gløderørslampen efter start. Jeg venter naturligvis med at starte motoren til efter lampen slukker, men kort efter tændte lampen igen, og gik så ud efter nogle hundrede meter.

Tyder dette på færdige gløderør, eller andre bud???

Bilen har gået 403kkm, og jeg ved ikke, om det er de originale gløderør, så lad os bare gå ud fra det.

Mvh.
Søren
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Lars Hansen

Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart

Indlæg af Lars Hansen »

Hvis du er i tvivl, så skift dem !

De koster næsten intet og er nemme at komme til, men kan være groet godt fast...
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

soren skrev: 10. jan 2019, 10:08 I går begyndte min 211 220CDI at lyse med gløderørslampen efter start. Jeg venter naturligvis med at starte motoren til efter lampen slukker, men kort efter tændte lampen igen, og gik så ud efter nogle hundrede meter.

Tyder dette på færdige gløderør, eller andre bud???

Bilen har gået 403kkm, og jeg ved ikke, om det er de originale gløderør, så lad os bare gå ud fra det.

Mvh.
Søren
Et eller flere rør er defekte, evt. tester på-
Hvis man selv skifter, skal den køres GODT varm, sluk og spray WD40 eller anden penetarande olie omkring rørene og lad den stå en times tid før rørene skrues ud.
ZOOM ZOOM.
lolk
Geografisk sted: Billund

Indlæg af lolk »

Hej Søren.
Mht at finde ud af om der er et defekt gløderør, og hvilket af dem det er, mener jeg, man kan sætte et ohm meter på ledningen til et gløderør, og det/de gløderør der viser en noget større modstand er så defekt.
Mvh lolk.
pullman

Indlæg af pullman »

Har du fået udlæst fejlkoder.

Og er det en facelift w211 eller ikke?

gløderør er relativt dyre på den model, og holder normalt længe, men relæet kan også drille koster 2500 hos MB, det sidder af h. til på denne model under indsugningsmanifold jeg har oplevet dårligt stelforbindelse pga. irring...
Brugeravatar
BWJ
Geografisk sted: DK

Indlæg af BWJ »

Der er ikke meget i operationen der koster mange kroner, eller er besværligt :? :shock:

Gløderør http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 11596801O/
Gløderelæ http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 05453516O/

Og hvis man syntes at denne lette operation https://www.youtube.com/watch?v=ywRuIoZVURs er besværlig så :shock: :shock:
ZOOM ZOOM.
pullman

Indlæg af pullman »

Der findes en facelift w211 model som er en del anderledes mht. relæ og stumper - hvis det er tilfældet, så det er ret dumt at google sig frem til løsningen så ender man med forkerte stumper og dårlig vejledning...
soren

Indlæg af soren »

Tak for svar, alle!

Bilen er en faceliftet, fra 2008.

Mht. gløderør, vil disse ikke kunne gøre det på lige fod med de originale:https://www.autodoc.dk/ngk/636892 ?

Umidelbart burde det ikke være så besværligt at skifte gløderørene, såfremt de gamle er til at få ud. Har gløderørene tendens/risiko for at sidde så fast, at det bliver risikabelt med almindeligt håndværktøj at løsne de gamle?
Skal gevindet på de nye rør smøres (i givet fald med hvad?), eller skal de skrues i "tørt"?

Jeg antager, at nye gløderør ikke skal kodes.

Første skridt bliver lige at sammenligne den ohmske modstand i rørene for at se, om der er et, der stikker ud, for at kunne udelukke relæet.

Mvh.
Søren
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
pullman

Indlæg af pullman »

Gløderør er nemme hvis de ikke er groet fast, gløde relæ sidder under indsugningen og er ikke nemt at komme til med mindre man har en lift..

Prøv at få udlæst fejlkoder, hvis den melder fejl på glow output stage kan det være pga. dårlig forbindelse eller relæ..
lolk
Geografisk sted: Billund

Indlæg af lolk »

Hej Søren.
Prøv at skriv : “gløderør” hvor der står: “søg...” øverst oppe i højre hjørne på denne side. Så får du en masse oplysninger desangående.
Mvh lolk.
Besvar