W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
I går begyndte min 211 220CDI at lyse med gløderørslampen efter start. Jeg venter naturligvis med at starte motoren til efter lampen slukker, men kort efter tændte lampen igen, og gik så ud efter nogle hundrede meter.
Tyder dette på færdige gløderør, eller andre bud???
Bilen har gået 403kkm, og jeg ved ikke, om det er de originale gløderør, så lad os bare gå ud fra det.
Mvh.
Søren
Tyder dette på færdige gløderør, eller andre bud???
Bilen har gået 403kkm, og jeg ved ikke, om det er de originale gløderør, så lad os bare gå ud fra det.
Mvh.
Søren
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
-
- Indlæg: 296
- Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Hvis du er i tvivl, så skift dem !
De koster næsten intet og er nemme at komme til, men kan være groet godt fast...
De koster næsten intet og er nemme at komme til, men kan være groet godt fast...
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
S211 E 320 cdi 2008
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Et eller flere rør er defekte, evt. tester på-soren skrev: ↑10. jan 2019, 10:08 I går begyndte min 211 220CDI at lyse med gløderørslampen efter start. Jeg venter naturligvis med at starte motoren til efter lampen slukker, men kort efter tændte lampen igen, og gik så ud efter nogle hundrede meter.
Tyder dette på færdige gløderør, eller andre bud???
Bilen har gået 403kkm, og jeg ved ikke, om det er de originale gløderør, så lad os bare gå ud fra det.
Mvh.
Søren
Hvis man selv skifter, skal den køres GODT varm, sluk og spray WD40 eller anden penetarande olie omkring rørene og lad den stå en times tid før rørene skrues ud.
ZOOM ZOOM.
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Hej Søren.
Mht at finde ud af om der er et defekt gløderør, og hvilket af dem det er, mener jeg, man kan sætte et ohm meter på ledningen til et gløderør, og det/de gløderør der viser en noget større modstand er så defekt.
Mvh lolk.
Mht at finde ud af om der er et defekt gløderør, og hvilket af dem det er, mener jeg, man kan sætte et ohm meter på ledningen til et gløderør, og det/de gløderør der viser en noget større modstand er så defekt.
Mvh lolk.
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Har du fået udlæst fejlkoder.
Og er det en facelift w211 eller ikke?
gløderør er relativt dyre på den model, og holder normalt længe, men relæet kan også drille koster 2500 hos MB, det sidder af h. til på denne model under indsugningsmanifold jeg har oplevet dårligt stelforbindelse pga. irring...
Og er det en facelift w211 eller ikke?
gløderør er relativt dyre på den model, og holder normalt længe, men relæet kan også drille koster 2500 hos MB, det sidder af h. til på denne model under indsugningsmanifold jeg har oplevet dårligt stelforbindelse pga. irring...
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Der er ikke meget i operationen der koster mange kroner, eller er besværligt
Gløderør http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 11596801O/
Gløderelæ http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 05453516O/
Og hvis man syntes at denne lette operation https://www.youtube.com/watch?v=ywRuIoZVURs er besværlig så



Gløderør http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 11596801O/
Gløderelæ http://autoimport.dk/mercedes_webcatalo ... 05453516O/
Og hvis man syntes at denne lette operation https://www.youtube.com/watch?v=ywRuIoZVURs er besværlig så


ZOOM ZOOM.
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Der findes en facelift w211 model som er en del anderledes mht. relæ og stumper - hvis det er tilfældet, så det er ret dumt at google sig frem til løsningen så ender man med forkerte stumper og dårlig vejledning...
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Tak for svar, alle!
Bilen er en faceliftet, fra 2008.
Mht. gløderør, vil disse ikke kunne gøre det på lige fod med de originale:https://www.autodoc.dk/ngk/636892 ?
Umidelbart burde det ikke være så besværligt at skifte gløderørene, såfremt de gamle er til at få ud. Har gløderørene tendens/risiko for at sidde så fast, at det bliver risikabelt med almindeligt håndværktøj at løsne de gamle?
Skal gevindet på de nye rør smøres (i givet fald med hvad?), eller skal de skrues i "tørt"?
Jeg antager, at nye gløderør ikke skal kodes.
Første skridt bliver lige at sammenligne den ohmske modstand i rørene for at se, om der er et, der stikker ud, for at kunne udelukke relæet.
Mvh.
Søren
Bilen er en faceliftet, fra 2008.
Mht. gløderør, vil disse ikke kunne gøre det på lige fod med de originale:https://www.autodoc.dk/ngk/636892 ?
Umidelbart burde det ikke være så besværligt at skifte gløderørene, såfremt de gamle er til at få ud. Har gløderørene tendens/risiko for at sidde så fast, at det bliver risikabelt med almindeligt håndværktøj at løsne de gamle?
Skal gevindet på de nye rør smøres (i givet fald med hvad?), eller skal de skrues i "tørt"?
Jeg antager, at nye gløderør ikke skal kodes.
Første skridt bliver lige at sammenligne den ohmske modstand i rørene for at se, om der er et, der stikker ud, for at kunne udelukke relæet.
Mvh.
Søren
S211/2008, 220CDI, Ballerupegnen
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Gløderør er nemme hvis de ikke er groet fast, gløde relæ sidder under indsugningen og er ikke nemt at komme til med mindre man har en lift..
Prøv at få udlæst fejlkoder, hvis den melder fejl på glow output stage kan det være pga. dårlig forbindelse eller relæ..
Prøv at få udlæst fejlkoder, hvis den melder fejl på glow output stage kan det være pga. dårlig forbindelse eller relæ..
Re: W211 Gløderørslampe tænder efter koldstart
Hej Søren.
Prøv at skriv : “gløderør” hvor der står: “søg...” øverst oppe i højre hjørne på denne side. Så får du en masse oplysninger desangående.
Mvh lolk.
Prøv at skriv : “gløderør” hvor der står: “søg...” øverst oppe i højre hjørne på denne side. Så får du en masse oplysninger desangående.
Mvh lolk.