Har lige købt en 2013 220d C-klasse T-model (vist s204) - er skiftet fra BMW.
Men jeg synes at den tager meget lang tid om at komme op på drift temperatur.
Skal køre mellem 30 og 40 km (landevej eller motorvej) før temperaturmåleren komme op på ca. 90 grader hvor den så bliver.
Er det et kendt problem, eller skal den tage så lang tid?
Tænker der måske er en (eller flere?) termostator der har sat sig fast i åben stilling?
Langsom driftvarm motor
Re: Langsom driftvarm motor
Har en magen til. Den tager også 15-20km om at blive 90 grader på instrumentet. Når ude temp. er ca 0 og der ikke sættes varme på ved primært landevejskørsel. Ved brug af varme kan det godt tage noget længere tid.
Og ja det er hvad folk betegner som normalt for den motor.
Og tillykke med din nye bil og velkommen i dette forum.
Og ja det er hvad folk betegner som normalt for den motor.
Og tillykke med din nye bil og velkommen i dette forum.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Re: Langsom driftvarm motor
Den trænger nok til en ny termostat
Re: Langsom driftvarm motor
Tak for input.
Har fået flere tilbagemeldinger (i andre fora) det går både på at det er meget normalt, men også at termostaten skal skiftes.
Må vende det med Mercedes værkstedet næste gang jeg alligevel kommer "forbi".
Har fået flere tilbagemeldinger (i andre fora) det går både på at det er meget normalt, men også at termostaten skal skiftes.
Må vende det med Mercedes værkstedet næste gang jeg alligevel kommer "forbi".
C220d T-model 2013
Re: Langsom driftvarm motor
Sådan er det bare med lastbil & traktor teknologi (diesel), endnu en god grund til at køre benzin 

ZOOM ZOOM.
Re: Langsom driftvarm motor
Tillykke BWJ med din benzindrevne nye Mazda som er bedre en andre biler som anvender lastbil & traktor teknologi
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Re: Langsom driftvarm motor
Fuldstændig korrekt.
De nye dieselmotorer udvikler så lidt varme, at man faktisk er nødsaget til altid, at starte tilskudsvarmeren (fyret) en halv til en hel time før planlagt kørsel, for at opnå bare en smule varme i kabinen, når temperaturen kommer ned i nærheden af 5-10 grader celsius.
Det er jo heller ikke bare sjov og løjer der ligger til grund for, at stort set alle biler med dieselmotor der sælges idag, er udstyret med tilskudsvarmer.
Ikke dermed sagt, termostaten ikke kan være defekt....
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
W211 - E240 Avantgarde - 2004
W211 - E240 Avantgarde - 2004