W163 - ML270 CDI startproblemer

Alt vedrørende teknik
Besvar
Peter Holm
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16. mar 2009, 13:44

W163 - ML270 CDI startproblemer

Indlæg af Peter Holm »

Jeg er ved at flå håret af mit skallede hoved! Min ellers så trofaste ML 270 laver af og til følgende nummer:
Jeg starter, bilen springer igang og går ud med det samme. Herefter holder jeg bare på med starteren, og efter en del tørnen, 15-20 sekunder, slår den igang, og opfører sig som om intet er sket. Det der er rigtigt irreterende er, at der kan gå to og tre uger imellem, hvorefter den så driller igen.
Jeg kører 5-8.000 km pr. måned, og den har derfor flere starter på en dag.

Der er ikke system i om det er frost eller varmt. Har lige været i Østrig med -9 grader. ingen problem. Hjemme i garagen +10 grader, og så får den primadonnanykker. Der er heller ikke system i om det er på tom eller fuld tank.

Følgende er gjort:
Alle dyser er skiftet i december
Filter skiftet

Brændstofslanger og rør efterset, da jeg kan se luftbobler i de klare slange fra filter til rail. En slange kortet op, og et spændebånd skiftet.
Ingen problemer i en uges tid.

Sugeindsats i tanken (der er ikke pumpe i tanken) taget op og efterset. Renset for hestehår og andre gode sager. Igen, ingen problemer i et par uger.
I går lavede den samme nummer igen da jeg skulle afsted om morgen. Og igen efter at have stået 9 timer på job.

I aftes trak jeg så en slange fra tank til brændstofkøler. Startede bilen, og kørte en testtur.
Og her til morgen så er den fandme gal igen!!

Er der nogen der har oplevet nogen ligende eller har gode råd?
Garage med W212 E 250 2009 og W163 ML 270 CDI 2004
Flemming Jørgensen
Indlæg: 42
Tilmeldt: 13. dec 2009, 18:14
Geografisk sted: Slangerup

Re: W163 - ML270 CDI startproblemer

Indlæg af Flemming Jørgensen »

Hej Kunne det være din startspære. Det havde jeg på min 463
Flemming Jørgensen
Peter Holm
Indlæg: 35
Tilmeldt: 16. mar 2009, 13:44

Re: W163 - ML270 CDI startproblemer

Indlæg af Peter Holm »

Tak for input..... den tanke har jeg ikke tænkt
Garage med W212 E 250 2009 og W163 ML 270 CDI 2004
Besvar