adaptiv fartpilot og Lys

Alt vedrørende teknik
Besvar
janbroe
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. feb 2015, 19:49

adaptiv fartpilot og Lys

Indlæg af janbroe »

Hej Jeg er den glade ejer af en C200 model 2012 med intelligent light system Bi xenon,
Den har de orginale pære vil jeg få markant bedre lys ved at skifte til nye pærer bilen har kørt 195.000 km. ?

Nu som årende er gået måske der et nyt ?
Der har før været priser på "adaptiv fartpilot" er dette blevet til at få for penge der har før været priser på 50.000 kr. for brugt.
Nogle der kan give pris på dette?

Mit stel nr. WDD2042011F829304
Lars Hansen
Indlæg: 296
Tilmeldt: 27. jun 2014, 18:20

Re: adaptiv fartpilot og Lys

Indlæg af Lars Hansen »

Det er en forholdsvis stor udgift med et begrænset udbytte !

Nye xenon pære vil ikke gøre den store forskel, anden end hvis du køber nogle af de virkelig dyre enheder f.eks. "Night Braker" som fra start giver en større lysudbytte.
Men som sagt: De er ikke helt billige og hvis du vil gøre noget der virkelig forbedre dit lys, skal du nok hellere skifte reflektorene og fronterne på dine lygter.
Dne fronter er, efter 200.000 km godt sandblæst og der trænger ikke det samme lys ud som da de var nye og dine reflektore har spejle som garanteret har set bedre dage.
HELLA monterer deres egne enheder, men der findes andre fabrikater der er lavet bedre fra start og de er normalt til at bygge dem om.
Det kræver noget snilde, men når du er færdig, er du garanteret tilfreds med resultatet.

Prøv at kigge lidt på de her:
https://www.youtube.com/results?search_ ... ht+upgrade
MVH. Lars H
S211 E 320 cdi 2008
Besvar