Blæser kører kun på trin 5

Alt vedrørende teknik
Besvar
Jens-ole
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. jun 2013, 00:14

Blæser kører kun på trin 5

Indlæg af Jens-ole »

Hej Jeg har lige erhvervet mig en Mercedes Vito fra 2007 der kun kan køre på trin 5 på blæseren.

Jeg har en formodning om at den tidligere ejer har forsøgt at løse problemet uden held. Jeg har læst mig frem til at det kan være blæsermodstanden der skal skiftes. Jeg har lokaliseret den under "hylden" mit på instrumentbordet, men synes faktisk den ser helt ny ud. Jeg er dog i tvivl om de altid ser nye ud, men kunne godt tænke mig at vide om man kan teste om den er defekt, inden jeg bare begynder at skifte dele ud.

Er der nogen der har erfaringer med dette ?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Blæser kører kun på trin 5

Indlæg af tømreren »

Skift den ud med det samme.

Du kan ikke visuelt konstatere om den er ny eller gammel.

Jeg har skiftet min egen et par gange. Den koster ikke særlig meget.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Jens-ole
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. jun 2013, 00:14

Re: Blæser kører kun på trin 5

Indlæg af Jens-ole »

Ok. Tak. Det gør jeg. Er der andre dele der kan skyldes fejlen (kontakten måske) ? Jeg tror nemlig der har været rodet med det før så hvis der er andet kunne jeg lige så godt bestille det også .. ? Jeg har også et luftspjæld der er gået i stykker så sådan et skal jeg også finde. Kan nogen anbefale et godt sted at bestille dele hjem fra ?
tømreren
Indlæg: 1021
Tilmeldt: 12. nov 2012, 12:44
Geografisk sted: Hedehusene
Kontakt:

Re: Blæser kører kun på trin 5

Indlæg af tømreren »

Jeg har ualmindelig svært ved at forestille mig, drejekontakten skulle være defekt. Men den kan du jo også fejlsøge på.

Men det er almindeligt kendt, modstanden brænder af.

Forøvrigt kører jeg selv med original drejekontakt til blæseren. Og den er trods alt 11 år og 325.000 kilometer gammel og fungerer upåklageligt.

Køb originalt hos Mercedes Benz. Så får du de korrekte dele første gang og den bedste kvalitet.
W639 - Vito 120 Avantgarde - 2007
Jens-ole
Indlæg: 6
Tilmeldt: 13. jun 2013, 00:14

Re: Blæser kører kun på trin 5

Indlæg af Jens-ole »

Ok. Tak. Det er er et råd jeg vil følge
Besvar