Fejl i elektronikken ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Novice »

MB W221 fra 2006
Efter værksteds besøg (Hessel) - kodning og fejlsøgning - mistede jeg samtlige indkodede adresser i GPS, kan jeg ikke indstille dato og klokkeslet, og displayet fortæller hele tiden at jeg skal skifte batteri i nøglen (selv når det lige er skiftet). Derudover kommer der fejlmeldinger på med Distronic virker ikke. Henvendelse til værkstedet giver ikke noget selv om de har fortalt at problemet formentlig er opstået fordi der ikke var strøm på da de lavede ovennævnte reparation.
Er der nogen her i dette Forum der kan hjælpe ?
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af BWJ »

Novice skrev: 23. mar 2019, 16:08 MB W221 fra 2006
Efter værksteds besøg (Hessel) - kodning og fejlsøgning - mistede jeg samtlige indkodede adresser i GPS, kan jeg ikke indstille dato og klokkeslet, og displayet fortæller hele tiden at jeg skal skifte batteri i nøglen (selv når det lige er skiftet). Derudover kommer der fejlmeldinger på med Distronic virker ikke. Henvendelse til værkstedet giver ikke noget selv om de har fortalt at problemet formentlig er opstået fordi der ikke var strøm på da de lavede ovennævnte reparation.
Er der nogen her i dette Forum der kan hjælpe ?
Da det er Hessel der har fucket up, må det være dem der har bolden :twisted:
Er du ikke medlem af FDM ?
ZOOM ZOOM.
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Novice »

Jo ! Er medlem af FDM.
Værkstedet påstår at "fejlen" ikke skyldes dem, men at det kunne/ville være sket alligevel, hvorfor det så ikke er deres skyld.
Venlig hilsen
Novice
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af BWJ »

Hvis de var bevist om, at en fejl ville kunne opstå pga opdateringen, og du IKKE har fået muligheden for selv at vælge om du ville tage chanchen, så må det stadig være dem der har ansvaret, bilen skal ikke tilbageleveres med fejl der ikke var tilstede ved afleveringen.
Sagen vil være nam for FDM
ZOOM ZOOM.
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Novice »

Håber du har ret ! Skriver til FDM juridisk afdeling og må så høre hvad de siger.
Tak for råd og vejledning.
Venlig hilsen
Novice
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Dehn-Jensen »

Prøv at skriv til direktør Steen Hessel i Århus og forelæg ham problemet.
Mon ikke han er interesseret i at udbedre fejlen?

Hans emailadresse er: s.hessel@hessel.dk
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Novice »

Ved ikke rigtig ! :? Hessel har vel fået chancen, med mindre du har har en direkte "dør" til direktøren ? 8)
Venlig hilsen
Novice
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Dehn-Jensen »

Det plejer at virke for mig at skrive direkte til direktionen, både ved uløste spørgsmål hos Ejnar Hessel og ved Mercedes Me systemet, men også i andre sammenhænge i andre typer virksomheder, når jeg har kontaktet den øverste chef i virksomheden, plejer tingene at blive løst.
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Fejl i elektronikken ?

Indlæg af Dehn-Jensen »

Da du var hos Hessel underskrev du vel et stykke papir, der beskrev, hvad der skulle laves på bilen - det er i hvert fald normal kutyme?
Såfremt værkstedet ikke tog nogen form for skriftligt forbehold forud for undersøgelsen, så tror jeg at du har en rigtig god sag enten hos direktionen eller hos FDM.
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Besvar