Starter springer sikringer E220 CDI W211

Alt vedrørende teknik
Besvar
ulrikp
Indlæg: 97
Tilmeldt: 3. dec 2016, 22:38

Starter springer sikringer E220 CDI W211

Indlæg af ulrikp »

For en uges tid siden røg sikringen til starteren (20A). Jeg satte en ny i, men efter tre dage begyndte de at ryge igen. Efter tre brændte sikringer i rap satte jeg en 25A i (fy fy I know) hvilket fungerede nogle gange. Idag ville den igen ikke starte dog uden at sikringen sprang. Efter 4-5 tændingsforsøg kom der liv i starteren men ikke længe nok til at få tændt motoren. Det lykkedes dog til sidst at få bilen igang og bilen trillet hjem. Jeg prøvede at bytte rundt på relæerne uden effekt, så starterrelæet er ok.

Lyder det som en færdig startermotor, en kortslutning eller noget tredje? Er der evt. nogle tests jeg selv kan udføre for at stille en diagnose?
W211 E220 CDi 2006 kombi

Chassis: 211.206
Motor: 646.961
Aut.gear: 722.699
Bri_jac
Indlæg: 568
Tilmeldt: 3. mar 2009, 19:34
Geografisk sted: Sunny Sorø

Re: Starter springer sikringer E220 CDI W211

Indlæg af Bri_jac »

hvis bilen kun har kørt ca 25.000km ville jeg faktisk tro det var en fabrikationsfejl på starteren, men har bilen kørt 300.000 km ja så ville jeg tro at starteren er slidt og skal udskiftes/repareres
W639 2005 (2020-)
W204 stationcar, 2010 220CDI BE (km 188.099)
W107 380SLC, 1980 (1999-)
Tidligere R171 SLK 200 kompressor, 2004 (km 65.279)
Tidligere W202 stationcar 220CDI, 1999 (km 70.092)
Tidligere /8 200 benzin, 1973 dog uden plader
Brugeravatar
Slcharger
Indlæg: 17
Tilmeldt: 4. maj 2019, 07:56

Re: Starter springer sikringer E220 CDI W211

Indlæg af Slcharger »

Der er ca. 2 muligheder.

1. Du har gnavere i bilens motorrum, og de har gnavet i kablet til starterens solinoid, hvorved der er overgang til stel.

2. Solinoiden på starteren er delvist kortsluttet, og trækker derfor for meget strøm, og springer sikringen ( brændt af ).

Kim
2009 SL500, 2005 E320CDI, 2009 Triumph Thunderbird.
Besvar