Side 1 af 1

Starter springer sikringer E220 CDI W211

: 28. apr 2019, 21:31
af ulrikp
For en uges tid siden røg sikringen til starteren (20A). Jeg satte en ny i, men efter tre dage begyndte de at ryge igen. Efter tre brændte sikringer i rap satte jeg en 25A i (fy fy I know) hvilket fungerede nogle gange. Idag ville den igen ikke starte dog uden at sikringen sprang. Efter 4-5 tændingsforsøg kom der liv i starteren men ikke længe nok til at få tændt motoren. Det lykkedes dog til sidst at få bilen igang og bilen trillet hjem. Jeg prøvede at bytte rundt på relæerne uden effekt, så starterrelæet er ok.

Lyder det som en færdig startermotor, en kortslutning eller noget tredje? Er der evt. nogle tests jeg selv kan udføre for at stille en diagnose?

Re: Starter springer sikringer E220 CDI W211

: 29. apr 2019, 16:45
af Bri_jac
hvis bilen kun har kørt ca 25.000km ville jeg faktisk tro det var en fabrikationsfejl på starteren, men har bilen kørt 300.000 km ja så ville jeg tro at starteren er slidt og skal udskiftes/repareres

Re: Starter springer sikringer E220 CDI W211

: 4. maj 2019, 15:01
af Slcharger
Der er ca. 2 muligheder.

1. Du har gnavere i bilens motorrum, og de har gnavet i kablet til starterens solinoid, hvorved der er overgang til stel.

2. Solinoiden på starteren er delvist kortsluttet, og trækker derfor for meget strøm, og springer sikringen ( brændt af ).

Kim