Komfort luk-&åbning af vinduer

Alt vedrørende teknik
Besvar
A-Jim
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. apr 2019, 19:32

Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af A-Jim »

Hej alle,

Har købt en C200 2015 uden keyless entry eller keyless go.
Har prøvet adskillige måder med nøglen at åbne vinduer med nøglen, men der er bare ikke noget der virker.

Der er hellere ikke infrarød modtager ved førens dør?
Skal der kodes eller kan den bare ikke?
jan erik
Indlæg: 5
Tilmeldt: 20. okt 2016, 06:39

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af jan erik »

Hei

På min så må jeg holde nøkkelen helt inntil låsen på døren for at vinduene og
takluken skal åpne/lukke seg

Jan Erik.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af Eje2970 »

Et lille copy and paste fra online manualen:

If the SmartKey is in close proximity to the vehicle, the convenience opening function is available.
Vehicles with KEYLESS-GO or KEYLESS-GO start function: you can ventilate the vehicle before you start driving.
To do this, the SmartKey is used to carry out the following functions simultaneously:

unlock the vehicle
open the side windows
open the sliding sunroof or the panorama roof with power tilt/sliding panel and the roller sunblind
switch on the seat ventilation for the driver's seat

The "convenience opening" feature is also available when the vehicle is unlocked.
Convenience opening
Press and hold the "Open" button on the SmartKey until the side windows and the sliding sunroof or the panorama roof with power tilt/sliding panel are in the desired position.
If the roller sunblinds of the panorama roof with power tilt/sliding panel are closed, the roller sunblinds are opened first.
Press and hold the button once more until the panorama roof with power tilt/sliding panel reaches the desired position.
To interrupt convenience opening: release the button.

Og lidt det samme for at lukke.

NB! Hvis batteriet i nøglen trænger til at blive skiftet skal man rimelig tæt på førerdørens lås førend comfort skidtet virker. Og man skal lige holde knappen nede 1-2 sek inden ruderne begynder at kører.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
A-Jim
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. apr 2019, 19:32

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af A-Jim »

Har prøvet alt det, som I har beskrevet, men nope. Virker stadig ikke.
Batteriet er også blevet skiftet ud.

Skal forbi JTCMB på onsdag, så må vi se om han kan få det til at virke...

Har kun haft VAG biler før og har aldrig haft problemer med det.
peradel@jubii.dk
Indlæg: 31
Tilmeldt: 4. apr 2018, 21:16

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af peradel@jubii.dk »

Hej Jim
Har også E 200 dog fra 2012. Lige til højre for håndtaget er der et lille firkantet felt der åbenbart er en form for modtager. Hvis man trykker på lås op på fjernbetjeningen og holder knappen nede tæt på håntaget begynder alle 4 ruder at køre ned til man slipper denne. Omvendt kører de op når man holder knappen nede på lås.
Håber det virker på din dyt.
Mvh Per
E200 w212, 206 st.car
A-Jim
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. apr 2019, 19:32

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af A-Jim »

Hej igen,

Så har Jacob fra JTC fået kigget på den og bilen mangler komfortpakke. Derfor kan man ikke gøre det med nøglen.
MB_SLK230
Indlæg: 5
Tilmeldt: 8. maj 2018, 13:24
Geografisk sted: Fredericia

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af MB_SLK230 »

Jeg har samme ønske/problem, så jeg tænker min også er født uden komfort modul.
Undersøgte du om det var muligt at få det eftermonteret? Jeg tænker nemlig den del, hvor soltaget automatisk lukkes hvis det begynder at regne, var en ting jeg gerne ville have.

Hilsen Jacob
R170 SLK230 Kompressor - 1998
W205 C220d - 2015
A-Jim
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. apr 2019, 19:32

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af A-Jim »

MB_SLK230 skrev: 26. jun 2019, 16:41 Jeg har samme ønske/problem, så jeg tænker min også er født uden komfort modul.
Undersøgte du om det var muligt at få det eftermonteret? Jeg tænker nemlig den del, hvor soltaget automatisk lukkes hvis det begynder at regne, var en ting jeg gerne ville have.

Hilsen Jacob
Hej Jacob,

Nej. Fik ikke lige spurgt ham om det. Jeg skal ned til ham igen her snart, så skal jeg nok lige høre ham af, om det kan lade sig gøre.

Mvh. Jim
Stone6000
Indlæg: 12
Tilmeldt: 17. jul 2013, 13:45

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af Stone6000 »

peradel@jubii.dk skrev: 12. maj 2019, 21:01 Hej Jim
Har også E 200 dog fra 2012. Lige til højre for håndtaget er der et lille firkantet felt der åbenbart er en form for modtager. Hvis man trykker på lås op på fjernbetjeningen og holder knappen nede tæt på håntaget begynder alle 4 ruder at køre ned til man slipper denne. Omvendt kører de op når man holder knappen nede på lås.
Håber det virker på din dyt.
Mvh Per
Jeg har en w203 fra 2006 og den funktion virker som vinden blæser. Der er rigtig mange der har problemer med det iflg. de tyske fora.
Der er aldrig fundet en løsning på det. Den infrarøde sensor der sidder i dørhåndtaget/ledningen er muligvis defekt men koster omkring 1300 kr. alene i dele. Og der er ingen garanti for at en udskiftning afhjælper problemet.
Start evt med at se om det er fj.betjeningen der er fejl på. Hold nøglen mod et mobiltlf.kamera og tryk. Så skulle du kunne se et rødt lys fra IR.

C180 Kompressor aut. 2006 w203
315.000 km
A-Jim
Indlæg: 8
Tilmeldt: 21. apr 2019, 19:32

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af A-Jim »

Stone6000 skrev: 7. aug 2019, 23:30
peradel@jubii.dk skrev: 12. maj 2019, 21:01 Hej Jim
Har også E 200 dog fra 2012. Lige til højre for håndtaget er der et lille firkantet felt der åbenbart er en form for modtager. Hvis man trykker på lås op på fjernbetjeningen og holder knappen nede tæt på håntaget begynder alle 4 ruder at køre ned til man slipper denne. Omvendt kører de op når man holder knappen nede på lås.
Håber det virker på din dyt.
Mvh Per
Jeg har en w203 fra 2006 og den funktion virker som vinden blæser. Der er rigtig mange der har problemer med det iflg. de tyske fora.
Der er aldrig fundet en løsning på det. Den infrarøde sensor der sidder i dørhåndtaget/ledningen er muligvis defekt men koster omkring 1300 kr. alene i dele. Og der er ingen garanti for at en udskiftning afhjælper problemet.
Start evt med at se om det er fj.betjeningen der er fejl på. Hold nøglen mod et mobiltlf.kamera og tryk. Så skulle du kunne se et rødt lys fra IR.
En C200(w205) bruger ikke infrarød modtager ved håndtaget, men radiosignal ligesom bagklappen gør. Min kollega har samme bil med komfortpakke og der kan han åbne/lukke ruderne, bagklap, samt soltag med fjernbej.
Stone6000
Indlæg: 12
Tilmeldt: 17. jul 2013, 13:45

Re: Komfort luk-&åbning af vinduer

Indlæg af Stone6000 »

Selvom det er en gammel tråd, så lykkedes det mig dog at finde en løsning. Det er en kendt fejl på disse modeller at lodningerne inde ved sensoren krakelerer. Den kan åbnes og efterloddes. Og så virker det igen.

C180 Kompressor aut. 2006 w203
315.000 km
Besvar