13 pol Anhænger stik

Alt vedrørende teknik
Besvar
janbroe
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. feb 2015, 19:49

13 pol Anhænger stik

Indlæg af janbroe »

Hej i Forum

Håber nogle kan komme med respons

Jeg har lavet nyt LED lys på min bådtrailer, i samme forbindelse har jeg taget ladeledning fra ben 10 (Ladeledning til opladning af Campingvogn batteri)

1: Jeg har monteret en kontakt så jeg kan bryde ladeledningen i tilfælde af fejl m.m
Når jeg aktivere batteriet tænder baglys'et på min bil, Starter jeg bilen og slukker den igen slukke lyset og alt er normalt.
Er dette blot for at indikere tilslutningen?

2: efter at have monteret nye LED lygter på traileren giver den fejl på lygter, og den blinker dobbelt hastighed i instrumentbrættet. Lygter på traileren
virker dog som de skal og det er kun inde i bilen det blinker dobbelt, det gør selve blinklyset ikke.
Kan den kodes til at have LED? (blot for at undgå de mange fejlmeddeleser på lygter samt dobbelt blinket i instrumentbordet)

Min Bil er en C200 årg. 2012 med Originalt svingbart træk
Kjensen
Indlæg: 104
Tilmeldt: 21. jul 2013, 21:00

Re: 13 pol Anhænger stik

Indlæg af Kjensen »

Can boksen til dit træk, er åbenbart ikke beregnet til LED lygter på traileren (jeg har samme problem)
Man kan få en anden boks til nogle biler, som både virker til alm pærer og led, så det kan du prøve at søge efter, der laves også nogle adaptere som kompenserer for det lavere strømforbrug i ledlygterne, men personligt er jeg ikke fan af den slags løsninger.

Går ladeledningen ud til campingvognen ikke helt uden om Can boksen? (bilbatteri-kontakt-ladeledning- camping batteri?)
Det lyder som at når du kobler campingbatteriet til, så render der strøm retur og driller can boksen.
Evt nogle stelforbindelser som driller.

Der ud over, syntes jeg at ledningen er ret tynd til at lade på et campingbatteri, hvis det batteri er et stykke nede, vil der rende rigtig mange A i ledningen og det tror jeg kan give problemer (sidder der noget som laver en strømbegrænsning, så ladestrømmen ikke render løbsk?)

Noget i stil med dem her:
http://www.danpower.com/shop/23-batteri-booster/

Uden en begrænsning er der jo ingen hindring for at der kan rende 100A 200A og det er ledningen og sikkert kontakten for tynd til, pluds at der kommer en meget høj spænding i samme sekund du slutter strømmen, som kan være usundt for den elektronik der er i bilen.
janbroe
Indlæg: 16
Tilmeldt: 23. feb 2015, 19:49

Re: 13 pol Anhænger stik

Indlæg af janbroe »

Tak for svar
Ang. ladeledning ved jeg ikke hvad MB har gjort omkring begrænsning af strømforbruget på ladeledning men da det er originalt må jeg forvente der er taget højde for det.
Jeg kan konstatere ledningen er strømløs ved afbrudt tænding og sender spænding på når motor startes.

Ang. led må jeg se om jeg kan lave med fejl meddelserne og dobbeltblinket i instrumentet, det virker jo på traileren, ellers må jeg prøve at bygge sådan en boks imellem, syntes dog det ville være bedre hvis MB havde en opdatering som tillod LED.
Besvar