Fejl på motor ?

Alt vedrørende teknik
Besvar
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Fejl på motor ?

Indlæg af Novice »

Lad mig slå fast med det samme at jeg ikke er mekaniker.
Har i dag, efter undersøgelse med computer i diagnose stik, fået oplyst at der er en fejl på Modtryks Sensoren og på Gløderelæet (Pga. fejl på Gløderelæet kan bilen ikke Regenerere.)
Samtidig gør disse to fejl også, at der til tider er fejl på en sensor på gearkassen, samt at skiftet mellem 3. og 4. giver et mindre ryk (gasser op ca. 500 omdr. for derefter at skifte og falde ca. 700 omdr.)
For en amatør som mig, lyder det som en goddag mand økseskaft forklaring, og derfor spørger jeg i dette forum. Kan det have sin rigtighed ?
Venlig hilsen
Novice
kølig
Indlæg: 21
Tilmeldt: 6. jul 2019, 23:31

Re: Fejl på motor ?

Indlæg af kølig »

Hvis du ikke stoler på hvad du får at vide, har du jo den mulighed at få den på tester et andet sted 😃. Men har nu ikke oplevet at computeren lyver, hvis den siger at der er fejl på disse komponenter er det nok rigtigt
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Fejl på motor ?

Indlæg af Novice »

Ja det tvivler jeg ikke på.
Det jeg fortvivlet spørger om er følgende:
Kan fejl på Modtryks Sensoren og på Gløderelæet, give fejl på Gearkassen ?
Det er den forklaring jeg får. De to ting skal laves så er der ingen fejl på gearkassen.
Venlig hilsen
Novice
Hr-Laursen
Indlæg: 52
Tilmeldt: 16. nov 2015, 20:29

Re: Fejl på motor ?

Indlæg af Hr-Laursen »

Jeg har problemer med mit partikelfilter. Derfor går den i nødprogram både i motorstyring og i styringen af gearkassen.

Så måske er det præcis det samme der sker med din.
Novice
Indlæg: 103
Tilmeldt: 5. feb 2011, 17:04

Re: Fejl på motor ?

Indlæg af Novice »

Måske ?
Er der nogen i dette Forum som kan give en forklaring ?
Venlig hilsen
Novice
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Fejl på motor ?

Indlæg af Eje2970 »

Jeg er heller ikke mekaniker. Men jeg tror ikke det er utænkeligt at de to fejl kan give styringen af gearkassen problemer. Men jeg vil jo men at begge disse fejl er billige at fixe og de skal laves ASAP. Og så kan du jo se om det har afhjulpet dit gearkasse problem.
Gløderørsrelæ der hænger kan/vil ødelægge dine gløderør og Modtryks Sensoren ved partikelfilteret er en kendt fejl som giver regereringsproblemer.

Tror de hårde drenge med viden om dette er taget på ferie.
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Besvar