Forvarmer lampe lyser w202

Alt vedrørende teknik
Besvar
pojan
Indlæg: 12
Tilmeldt: 18. aug 2019, 11:32

Forvarmer lampe lyser w202

Indlæg af pojan »

Hej.
På min w202 - 250 d. Årg 1999 bliver forvarmerlampe ved at lyse i et minuts tid efter start. Er det et gløderør? - hvordan måler man dem ud? - skifter man dem alle og kan man gøre det uden at skille alt for meget ad i motorrummet?

På forhånd tak for svar.

M.v.h.
Poul
stids
Indlæg: 30
Tilmeldt: 5. jul 2015, 12:09
Geografisk sted: Vendsyssel Nordjylland

Re: Forvarmer lampe lyser w202

Indlæg af stids »

Ja det betyder du har 1 eller flere gløde rør der ikke virker

Kender ikke din motor osv men på min w210 om606 sidder der et forvarme ræle med et 6 pin stik oven over sprinkler beholderen

Piller bare stikket af og måler gennem gang til stel på alle ben men også kun fordi jeg ikke kan komme til gløderør pga indsugningsmanifolden

Men pas nu på ikke du knækker et gløde rør når du skruer det ud evt tag moment nøgle og sæt den til 20nm også løsen til den siger klik og skru ind igen til det lykkes dig st få det ud
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Forvarmer lampe lyser w202

Indlæg af BWJ »

stids skrev: 28. aug 2019, 15:10 Ja det betyder du har 1 eller flere gløde rør der ikke virker

Kender ikke din motor osv men på min w210 om606 sidder der et forvarme ræle med et 6 pin stik oven over sprinkler beholderen

Piller bare stikket af og måler gennem gang til stel på alle ben men også kun fordi jeg ikke kan komme til gløderør pga indsugningsmanifolden

Men pas nu på ikke du knækker et gløde rør når du skruer det ud evt tag moment nøgle og sæt den til 20nm også løsen til den siger klik og skru ind igen til det lykkes dig st få det ud
Og masser af WD40 ell. anden krybeolie omkring røret :wink:
ZOOM ZOOM.
Eje2970
Indlæg: 86
Tilmeldt: 27. jan 2016, 20:44
Geografisk sted: SydFyn, Svendborg

Re: Forvarmer lampe lyser w202

Indlæg af Eje2970 »

du kan evt. lige smøre gevindet på de nye gløderør med lidt molykote fedt inden du skruer dem i
så overlever gevindet også næste gang rørene skal skiftes.

Og hvis der er et el. flere af rørene der sidder fast så lad dem sejle i WD40 i 1-6 døgn, samtidig med at bilen bruges, inden der forsøges igen.

Her er et link med nogle tip https://www.bildeleekspert.dk/tips/skift-gloderor-524
MB E350 CDI 4Matic stationcar, 2014
Besvar