Bell Add,

Alt vedrørende teknik
Besvar
Bent
Indlæg: 158
Tilmeldt: 28. apr 2015, 19:18

Bell Add,

Indlæg af Bent »

Et spørgsmål. Jeg har altid troet, at ved tilsætning af Bell Add, så blev også udstødnings-ventiler, manifold og EGR-ventil, holdt nede mht. sod.
Er det ikke tilfældet ?
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bell Add,

Indlæg af BWJ »

Jo udstødnings, indsugningsventiler og dyser holdes rene, det betyder mindre sod som ellers ville sætte sig i EGR og manifold.
https://www.youtube.com/watch?v=X4BY1dPE4Y0
ZOOM ZOOM.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Bell Add,

Indlæg af Kuha »

Er virkningen den samme med det færdig blandet diesel fra Shell og Cirkel K.
vh.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bell Add,

Indlæg af BWJ »

Kuha skrev: 6. okt 2019, 22:37 Er virkningen den samme med det færdig blandet diesel fra Shell og Cirkel K.
vh.
Det må være dagens bedste spørgsmål, da Shell og CK ikke vil udlevere deklaration på tilsætningen (hvis den eksisterer) 8)
ZOOM ZOOM.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Bell Add,

Indlæg af Kuha »

Har de store værksteder haft adskilt div. motorer for at undersøge virkningen.
Det kan man da godt forestille sig.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Bell Add,

Indlæg af Dehn-Jensen »

Jeg synes at det er tankevækkende at man i Tyskland, Schweiz, Frankrig og Spanien, hvor jeg har kørt i sommer, i alt 20.000 km, ikke kan købe Shell Power Diesel......
Jeg har hidtil i Danmark kørt med Shell Power Diesel, men overvejer da at lade være fremover, idet bilen kørte uændret godt uden dette brændstof.
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Bell Add,

Indlæg af Kuha »

Så må vi have de kloge hoveder på banen.
Jeg betaler 0,75 kr ekstra pr. liter,
Det kan jo tænkes at det er fordi vi i DK har mange korte afstande.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Brugeravatar
BWJ
Indlæg: 3421
Tilmeldt: 3. mar 2009, 20:43
Geografisk sted: DK

Re: Bell Add,

Indlæg af BWJ »

Kuha skrev: 8. okt 2019, 19:11 Så må vi have de kloge hoveder på banen.
Jeg betaler 0,75 kr ekstra pr. liter,
Det kan jo tænkes at det er fordi vi i DK har mange korte afstande.
"eller for mange penge" 8)
ZOOM ZOOM.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Bell Add,

Indlæg af Kuha »

Hvad er DYNAFLEX teknologien?

DYNAFLEX er navnet på teknologien bag Shells nyeste formler i Shell V-Power 100 oktan og Shell V-Power Diesel - designet til at rense og beskytte din motor.

DYNAFLEX teknologien er de specialdesignede, kemiske komponenter, som beriger Shell V-Power brændstofferne med kraftfulde rensemidler. Alt sammen for at holde vitale dele i brændstofsystemet rene og modvirke at snavs og belægninger reducerer din motors ydeevne.

Hvordan fungerer DYNAFLEX teknologien?

Bekæmper snavs og belægninger i brændstofsystemer
Udviklingen af de nye Shell V-Power brændstoffer med DYNAFLEX teknologi bygger på over 100 års forskning og udvikling af brændstof. Ikke mindst Shells store indsigt i behovet for avanceret brændstof i nyere og ældre motorer.

I dag arbejder mange bilproducenter på at gøre motorerne mindre, men samtidig mere kraftfulde med direkte brændstofindsprøjtning og turboladere. Dermed stiger tryk og temperatur i motorerne. Det samme gør risikoen for, at der dannes aflejringer på brændstofsystemets vitale centrale dele. For eksempel brændstofinjektorer i dieselmotorer og indsugningsventiler i benzinmotorer.

De nye Shell V-Power brændstoffer er boostet med DYNAFLEX teknologi. Det gør dem til Shells mest avancerede og effektive brændstoffer, der hjælper med at rense og holde motoren ren for belægninger.

Fordi en ren motor køre bedre

Shell V-Power Benzin
Shell V-Power 100 oktan er boostet med DYNAFLEX teknologi. Det betyder, at der er 30% flere rengøringsmolekyler i benzinen sammenlignet med den tidligere formel.

Shell V-Power Diesel
Den nye Shell V-Power Diesel er boostet med DYNAFLEX teknologi. Det giver en optimal og effektiv bekæmpelse af urenheder og aflejringer i brændstofsystemet.

Shell V-Power brændstofferne er designet til at rense og beskytte nøglekomponenter i bilens brændstofsystem. Eksempelvis indsugningsventiler og brændstofindsprøjtningsdyser. På den måde modvirker brændstofferne, at urenheder og aflejringer over tid reducerer din motors ydeevne.

*Effekt og fordele kan variere afhængig af biltype, bilens tilstand og kørestil1. Eventuelle sammenligninger er mod vores almindelige diesel og benzin. Se www.shell.dk/vpower for yderligere information.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Bell Add,

Indlæg af Dehn-Jensen »

Men hvorfor bruges DYNAFLEX teknologien kun i Danmark og ikke længere sydpå?
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Kuha
Indlæg: 242
Tilmeldt: 24. okt 2015, 05:00
Geografisk sted: Hillerød

Re: Bell Add,

Indlæg af Kuha »

Ja det er sku da vær at undersøge.
MB 180 CDI fra 2009 - 143HK
Besvar