Service "Gør det selv"

Alt vedrørende teknik
Besvar
Brugeravatar
liber
Indlæg: 29
Tilmeldt: 28. mar 2018, 08:22
Geografisk sted: Århus

Service "Gør det selv"

Indlæg af liber »

Jeg kan god lide at vedligeholde min bil selv, så jeg vil gerne lave service eftersyn i det omfang det er mig muligt. (Jeg har ingen lift eller grav, så jeg vil benytte min mekaniker i de tilfælde hvor der skal bruges lift, værksted eller andet special værktøj)
Mercedes er ikke særlig informativ omkring det arbejde der skal udføres under service. Jeg har derfor brugt temmelig lang tid på at finde ud hvad service Assyst indebærer, gennem søgninger på tyske, amerikanske og engelske internet indlæg. Og jeg kan sige at de er ikke entydige, og de er ikke mangfoldige, især ikke når det er service på benziner, som min Mercedes er.
Derfor har jeg valgt at lave en serviceplan og servicehæfte, som er et summarium af de oplysninger fundet og egen erfaring. Jeg vil gerne dele serviceplanen med andre som kunne have lyst til at bruge det; ‘Service 15’ skulle helst være meget lig med ‘service Assyst A’, og ‘service Assyst B’ erstattes med ‘Service 15’ incl. ‘Service 30’.
Hvis du har lyst til at bruge planen er du meget velkommen, og hvis du har lyst til at være med til at forbedre den, vil det være super. Der kan også være nogen i planen som ikke er korrekt eller som skal rettes ind - det er skrevet af mig, handymanden der interesser sig for biler. Du kan kontakte mig på john.bonde@icloud.com, og jeg vil også godt sende dig min udfyldte servicehæfte, hvis du har lyst til at snuse i den.
<serviceplan vedhæftet.
Vedhæftede filer
vedligeholdelseplan-emner.pdf
(583.98 KiB) Downloadet 427 gange
E250 cgi w212 årg. 2009
Dehn-Jensen
Indlæg: 22
Tilmeldt: 26. feb 2018, 17:16

Re: Service "Gør det selv"

Indlæg af Dehn-Jensen »

Smart!
Den vil jeg bruge til mine biler.
Tak.
Med venlig hilsen
Michael Dehn-Jensen
--------------------------
V250 Marco Polo Campermodel årgang 2017, tidligere Viano Marco Polo 2,0 Campermodel årgang 2006.
Besvar