c 270 cdi i tomgang
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
c 270 cdi i tomgang
Jeg har købt en c270 cdi, når den går i tomgang,svinger den 500 og 800 omdrejninger, hvorfår gør den det?
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37



Hvis mekanikeren gik ind på Motor-> CDI-> Faktiske Værdier-> Tomgang, så kan man holde øje med railtrykket som ikke må svinge mer end 50 Bar (mener jeg) i tomgang!
Testeren er et hjælpe/udlæsnings redskab. Mange mekaniker går i stå hvis den ingen fejl viser

- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
- Administrator
- Site Admin
- Indlæg: 2327
- Tilmeldt: 28. feb 2009, 23:37
-
- Indlæg: 51
- Tilmeldt: 9. mar 2011, 08:23
Re:
Railtryksregulatoren er det = EGR ventilen?Administrator skrev:Ustabil dieseltryk.
Kan skyldes pga: højtrykspumpen, dyser eller railtrykregulatoren.
Tit og ofte er det railtrykregulatorens teflonpakning eller o-ring som slides. Før i tiden kunne man købe regulatoren for sig selv men tror at idag får man kun railen med både regulator og tryksensoren.
Hvad er sværhedsgraden for perlestens-mekanikkeren for at skifte denne pakning selv?
Noget specielt man skal være opmærksom på?
Er der noget med at man kan få et rep-kit til dette hos MB?
Med venlig hilsen
Gundestrup
MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
Gundestrup
MERCEDES C 220 T CDI BE AVANTGARDE AMG 7G AUT st.car.
-
- Indlæg: 1071
- Tilmeldt: 5. mar 2009, 19:43
- Geografisk sted: Midtfyn
Re: c 270 cdi i tomgang
Det er ikke de samme. EGR ventilen recirkulerer en del af udstødningsgasserne til indsugningen for at mindske mængden af NOX =kvælstofilter i udstødningen.
Railtrykventilen sørger for det ønskede tryk i indsprøjtningssystemet. Jeg troe stadig at man kan købe repsæt til denne ventil hos MB værksteder. DE fleste reparationer er ikke svære hvis man ved hvordan.
Railtrykventilen sørger for det ønskede tryk i indsprøjtningssystemet. Jeg troe stadig at man kan købe repsæt til denne ventil hos MB værksteder. DE fleste reparationer er ikke svære hvis man ved hvordan.